Lotus Eletre 2023. Pierwszy SUV Lotusa, do tego elektryczny, prawie bez tajemnic
To pierwsze auto tej marki, którym zabierzecie się na rodzinne waakcje. Nie zapomnijcie tylko o ładowarce - Lotus Eletre 2023 jest na prąd!
Puryści powiedzą, że jest to profanacja marki. Po części ich rozumiem, gdyż Lotus był dla mnie zawsze ostoją szaleństwa w świecie motoryzacji. Idea Colina Chapmana żyła latami i dawała nam dużo frajdy z jazdy. W czym wiec jest problem? Otóż każda marka do przeżycia potrzebuje pieniędzy. I choć Lotusy są wspaniałe, do to tej pory w ofercie były już wyłącznie dość przestarzałe modele. Do tego nie przynosiły one odpowiednich pieniędzy firmie, więc ta nie mogła się rozwijać. Lotus Eletre 2023 z pewnością zmieni postać rzeczy.
Lotus Eletre 2023 - nowa twarz brytyjskiej marki
Skąd w Lotusie taki projekt? Odpowiedzią na to pytanie jest nowy właściciel marki, czyli Geely. Chiński koncern ma duże ambicje i chce podbić wiele segmentów. Grupę aut sportowych ma zgarnąć właśnie Lotus.
Ale nie zrobi tego bez nowych konstrukcji. Emira już trafiła na rynek i robi zamieszanie. Połączenie 3,5-litrowego V6 Toyoty lub 2-litrowego silnika AMG (do wyboru) z lekkim nadwoziem i fantastycznym układem jezdnym tworzy idealny dla wielu osób zestaw.
Lotus Eletre będzie delikatnie mówiąc przeciwieństwiem tego wszystkiego. To wielki, gdyż mierzący blisko 5 metrów długości SUV, który wykorzystuje najnowszą architekturę koncernu Geely.
Mowa tutaj o zaawansowanej platformie, która korzysta z ogromnych baterii i instalacji 800V. Akumulatory w Eletre mają oferować od 90 do 120 kWh pojemności, a zasięg w topowej wersji przekroczy 600 kilometrów na jednym ładowaniu.
Lotus Eletre 2023
Instalacja 800V to także gwarant bardzo szybkiego ładowania. Maksymalna moc może sięgać 350 kW, co zapewni komfort podróżowania. Ładowanie na przykład na stacji IONITY pozwoli na szybkie uzupełnienie baterii w zaledwie kilka minut.
Lotus Eletre 2023 - to dopiero początek
Ten samochód otwiera całkowicie nowy rozdział w historii marki. Co czeka nas później? Przede wszystkim na rynek trafi Evija, czyli hipersamochód marki, także na prąd.
W kolejce stoi także mniejszy wariant Eletry oraz kolejny samochód sportowy, prawdopodobnie będący 4-drzwiowym coupe. Warto wspomnieć, że część aut powstaje przy współpracy z Alpine. Brytyjska marka nawiązała współpracę z Francuzami, której efektem będzie nowe Alpine A110 oraz elektryczny SUV z Dieppe.