Nowy Lynk&Co 06 to w sumie Zeekr. Jak nie pogubić się w autach Geely?
Mam wrażenie, że grupa Geely czasami losowo wyciąga z worka markę i łączy ją z nowym modelem. Lynk&Co 06 EM-P wygląda jak Zeekr, ale Zeekrem nie jest. Do tego nie mówimy o elektryku, a o ciekawej hybrydzie plug-in.
Volvo lada chwila będzie w pełni zelektryfikowane. Szwedzka marka stawia na platformę SEA, którą opracował koncern Geely. Ta sama płyta podłogowa znajduje się też w nowym smarcie, Zeekrach i w wielu innych samochodach. Jedynie Lynk&Co, marka, która miała stawiać na nową mobilność, została z boku. I nie jest to przypadkiem.
Geely ewidentnie stawia na podział w rodzinie. Lynk&Co z firmy, która reprezentuje wspomniany "nowy sposób" użytkowania auta (abonament), zamieni się w tą nieco bardziej budżetowa markę. Nowy model 06 to pokazuje - głównie za sprawą wykorzystanej technologii.
Lynk&Co 06 EM-P to hybryda plug-in na nowej platformie
Tutaj warto zaznaczyć najpierw jedną rzecz - wbrew pozorom ta marka cieszy się ogromną popularnością w Europie. A wszystko to za sprawą firm leasingowych, które przygarnęły model 02 do swojej oferty.
Lynk&Co 02 to nic innego jak nieco inna wersja Volvo XC40. Te auta dzielą platformę, szereg rozwiązań i napęd. W Europie model 02 oferowany jest w dwóch wersjach kolorystycznych (niebiesko-czarnej i czarno-niebieskiej), z jedną hybrydą plug-in pod maską. To w zupełności wystarczyło, aby podbić serca wielu osób.
Kluczem do sukcesu stała się cena. Ta jest naprawdę atrakcyjna w przypadku miesięcznej raty. Lynk&Co 06 EM-P może więc pójść tą samą drogą. Ten samochód jest jeszcze mniejszy i mierzy 4,35 metra długości. Bazuje też na nowej platformie BMA, która musi przejść proces homologacyjny w Europie.
Pod maską zastosowano tutaj nową wersję układu hybrydowego z Volvo. Silnik 1.5 ma "tylko" 120 KM, ale za to współpracuje z dwoma mocnymi jednostkami elektrycznymi. Łącznie dostajemy więc solidne 299 KM. Akumulator ma 19,09 kWh pojemności, a zasięg na prądzie, według normy CLTC (chińskiej) to 102 kilometry. To przyzwoity wynik.
Ten samochód może znowu podbić oferty firm leasingowych
Jako "tanie" rozwiązanie, które sprawdzi się w codziennej eksploatacji, może być naprawdę dobrym wyborem. Na wygląd nie można tutaj narzekać (to mieszanka pasa przedniego z Zeekra i nowego tyłu), a wyposażenie nie rozczarowuje. Niebawem powinniśmy poznać dalsze plany marki wobec tego auta -w tym kwestię dostępnościo w Europie.