Lynk&Co 08 ma 544 KM, silnik 1.5 pod maską, akumulator rodem z elektryka i 1400 km zasięgu

Też do końca nie wiemy o co chodzi z tymi markami, ale jedno jest pewne - Lynk&Co 08 2024 robi wrażenie swoją specyfikacją, nawet jeśli pod maską ma silnik 1.5.

Chińczycy szaleją, a grupa Geely zaczyna rozpychać się coraz mocniej na rynku. W jej portfolio jest szereg znanych nazw, ale dwie z nich zasługują na szczególną uwagę. Mowa tutaj o Lynk&Co i Zeekr, czyli powiązanych ze sobą markach, które celują w dwie grupy klientów. Nowy Lynk&Co 08 2024 to przykład połączenia elektromobilności i aut spalinowych w jednym opakowaniu. Efekt finalny jest imponujący.

Lynk&Co 08 2024. 544 KM, silnik 1.5 pod maską, akumulator rodem z solidnego elektryka i 1400 kilometrów zasięgu. Co Wy na to?

Jak widać podstawowe dane dotyczące tego auta robią spore wrażenie. Chiński producent postanowił połączyć w jednym samochodzie elektromobilność i klasykę, tworząc wyjątkowo ciekawą kombinację.

Przede wszystkim mówimy o dużej, bo liczącej ponad 4,8 metra długości konstrukcji. Samochód zbudowano na platformie E-Motive EMP, która najprawdopodobniej jest wariacją na temat konstrukcji SEA, znanej z grupy Geely.

Lynk&Co 08 2024

Udało im się tutaj połączy akumulator o pojemności 39,2 kWh z silnikiem spalinowym 1.5 i mocną jednostką elektryczną. Efektem jest łączna moc sięgająca 544 KM i 900 Nm oraz 200 kilometrów zasięgu na prądzie.

To wartość, która zadowoli wiele osób. A gdy prądu zabraknie, lub podczas długiej podróży, do dyspozycji mamy też zbiornik paliwa i spalinowy generator, który zasila jednostki elektryczne. Dzięki temu Lynk&Co 08 oferuje aż 1400 kilometrów zasięgu na prądzie i paliwie.

A wszystko to oferowane jest w atrakcyjnym opakowaniu

Tutaj zacierają się różnice pomiędzy marką Lynk&Co a Zeekr. Widać, że Chińczycy po prostu dzielą je na "spalinową" i "w pełni elektryczną". Stylistyka jest zbliżona do nowego Zeekra X i może wpaść w oko. Masywna bryła ma ostre przetłoczenia i dość charakterystyczny pas przedni i tylny.

To samo tyczy się też wnętrza, które jest bardzo eleganckie i wygląda na solidnie wykończone. Lynk&Co obiecuje też bardzo dobre wyposażenie, w tym nowoczesne multimedia i świetne nagłośnienie Harman/Kardon.

Ten samochód trafi do Europy

Być może tego nie zanotowaliście, ale Lynk&Co 02, czyli odpowiednik Volvo XC40 PHEV, doskonale sprzedaje się na wielu rynkach w Europie. Dzięki dobrym ofertom najmu ten model zyskał popularność we Włoszech i we Francji.

Lynk&Co 08 2024

Flagowiec 08 dołączy do oferty wraz z innymi autami, które wreszcie dojadą do Europy. Do tego obok nich pojawią się Zeekry. Czy trafią pod jeden dach do salonów Volvo? Tego nie wiemy, ale wcale by nas to nie zdziwiło.