Manhart MHX3 600 to nowe BMW X3 na sterydach. I to mocnych
BMW, wprowadzając X3 i X4 po faceliftingu, postanowiło nie podnosić im mocy. Receptą na "niedobór" jest Manhart MHX3 600, o mocy 635 KM.
W ogóle strasznie tu namieszane. Bo jak widzicie, Manhart MHX3 600 ze zdjęć bazuje na jeszcze przedliftowym BMW X3 M Competition. Ale spokojnie, do nowego też będzie. Choć nie wiadomo, czy w tej wersji. Ta została nazwana Limited 01/10, co dość dobitnie sugeruje, że tak wyglądających nie będzie za dużo.
Nietypowo dla Manharta, MHX3 600 Limited 01/10 nie jest czarne ze złotymi fragmentami. Samochód jest oklejony matową, ciemnoniebieską folią z szarosrebrnymi pasami. Wygląda to nieźle. Zwłaszcza, że Manhart MHX3 600 ma nieco zmodernizowane zderzaki i dużo włókna węglowego - w zderzakach, dyfuzorze, splitterze. Także końcówki układu wydechowego są z karbonu. Jeszcze więcej tego materiału znajdziemy we wnętrzu, gdzie wszystkie elementy dekoracyjne zastąpiono charakterystycznym czarno-szarym splotem. Z kolei logo producenta z Monachium zastąpiono w całym samochodzie własnym - Manhartowym.
Manhart MHX3 600 ma 635 KM, ale z 3 litrów
Nie zmieniono tu silnika pod maską. Bazuje na X3 M Competition, czyli rzędowej, trzylitrowej szóstce o mocy 510 KM. Spory przyrost niemiecki SUV osiąga dzięki zewnętrznemu komputerowi MHtronic oraz dedykowanemu układowi wydechowemu. Ten może być dodatkowo wyposażony w katalizatory HJS o zwiększonym przepływie spalin. Na przykład w Europie może to być wymogiem dla homologacji auta. W "podłubanym" silniku wzrósł także moment obrotowy, do 785 Nm. To o 135 Nm więcej niż w serii. Niestety nie wiemy, jak to przekłada się na osiągi.
Manhart na bazie BMW X3 ma również zmodyfikowane zawieszenie, choć tutaj tuner postawił na niewielkie zmiany. SUV został obniżony o 30 mm dzięki sprężynom H&R. Z kolei na osiach znalazły się czarne, 22-calowe felgi... Alpina, na które nałożono opony Pirelli P Zero. Te mają rozmiar 255/35ZR22 z przodu oraz 295/30ZR22 z tyłu.
Pierwsza sztuka "poszła" do prasy, ale druga jest na sprzedaż. Za całe 118 900 Euro. Bazowe BMW X3 M Competition kosztuje co najmniej 97 600 Euro w Niemczech, więc mamy tu 21 tys. Euro dopłaty. Oczywiście Manhart MHX3 600 występuje również w podobnej wersji, ale dla BMW X4.