Mazda CX-60 i CX-80 zyskuje szereg poprawek na rocznik modelowy 2026. Co się zmieniło?

Mazda CX-60 i CX-80 są stosunkowo nowymi modelami, ale to nie przeszkodziło Japończykom we wprowadzeniu kolejnych zmian. Poprawiono wyposażenie, zmieniono kolorystykę wnętrza i doszlifowano jednostki napędowe.

Japońska marka wprowadza na rynek odświeżone wydanie modeli Mazda CX-60 i CX-80 na rok modelowy 2026. Oba SUV-y otrzymały szereg poprawek: nowe systemy bezpieczeństwa oraz zmodyfikowane wnętrza. Kilka nowości pojawiło się też pod maską. Zamówienia można już składać, natomiast pierwsze dostawy rozpoczną się w lutym.

Mazda CX-60 i CX-80 2026. Co zmienia się w tych modelach?

W gamie pojawiła się nowa skóra Nappa w kolorze jasnobrązowym, dostępna w wersjach Homura i Homura Plus. W CX-60 stanowi wyposażenie standardowe, natomiast w CX-80 wymaga dopłaty. Producent wprowadził także fotele kapitańskie w drugim rzędzie, wentylację foteli oraz dwukolorową kierownicę skórzaną. Wnętrze uzupełnia deska rozdzielcza pokryta imitacją zamszu.

Dodatkowo Mazda poprawiła izolację akustyczną poprzez zastosowanie specjalnych szyb w przednich drzwiach, co zwiększa komfort podróżowania.

Japończycy poprawili systemy bezpieczeństwa

Nowością jest system wspomagania nagłego zatrzymania (DEA). Działa on razem z systemem wykrywania zmęczenia kierowcy (DM). Gdy kierowca nie reaguje, system automatycznie zatrzymuje samochód, włącza światła awaryjne, aktywuje system eCall oraz odblokowuje drzwi, aby umożliwić akcję ratunkową.

Mazda CX-60 CX-80 2026

Są też drobne zmiany w multimediach

Mazda ujednoliciła poziomy wyposażenia obu SUV-ów. CX-60 otrzymało hybrydowy system nawigacji z dostępem online i offline, a także z danymi o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Wprowadzono obsługę głosową Alexa, która pozwala sterować nawigacją, muzyką i klimatyzacją.

W palecie lakierów pojawił się nowy kolor Polymetal Grey, a standardem stały się 20-calowe felgi. Model CX-80 w wersji Exclusive-Line otrzymał z kolei felgi 20-calowe w kolorze Silver Grey.

Znane silniki z drobnymi zmianami

Mazda CX-60 nadal oferuje napęd hybrydowy plug-in e-Skyactiv PHEV oraz dwie wersje z dieslem R6.

  • e-Skyactiv PHEV zużywa średnio 3,8 l/100 km i 14,4 kWh/100 km, natomiast przy rozładowanym akumulatorze – 7,7–7,8 l/100 km.

  • e-Skyactiv D 200 zużywa 5,1 l/100 km, a e-Skyactiv D 2545,2–5,4 l/100 km.

Wszystkie jednostki napędowe spełniają normę Euro 6e-bis. Co ważne, wersje z silnikiem diesla mogą pracować na paliwie HVO 100 (uwodorniony olej roślinny), które powstaje z odpadów i pozwala na niemal neutralną emisję CO₂. Dopuszczone są również mieszanki oleju napędowego z HVO.