Mazda i naturalne materiały wykończeniowe. Elektryczny model wykorzysta zrównoważone surowce
Mniej plastiku, więcej naturalnych tworzyw pochodzenia roślinnego lub z przetworzonych rzeczy. Mazda stawia na ciekawe materiały wykończeniowe.
Pierwszy elektryczny samochód Mazdy zadebiutuje już za kilka dni. Japoński producent podchodzi do tej projektu w bardzo ciekawy sposób, bowiem bierze pod uwagę nie tylko rodzaj napędu, ale także sposób, w jaki auto będzie budowane. A aby było faktycznie "eko", to musi wykorzystywać jak najmniej plastików. Dlatego też Mazda stawia na materiały wykończeniowe, które będą bazowały na zrównoważonych surowcach.
Przetworzone elementy, wykończenie pochodzenia roślinnego
W krótkim filmie japońska marka pokazała zarys deski rozdzielczej auta oraz tworzywa, z których wykonane będą poszczególne elementy. I niech Was nie dziwi obecność rzeczy wykonanych z filcopodobnego materiału czy foteli obszytych specyficzną tkaniną. Materiały wykończeniowe, które wybrała Mazda, są faktycznie ekologiczne. Podobną koncepcję wybrało BMW przy budowie modelu i3, gdzie wiele elementów kokpitu to właśnie podobne tkaniny.
Wszystko to zostanie połączone z ciekawą stylistyką, która jest wyróżnikiem aut Mazdy. Produkcyjna wersja elektrycznego auta będzie unikalna wizualnie oraz dopracowana w środku. Na tunelu środkowym nie zabraknie ciekawego wybieraka kierunku jazdy, zaś linia deski będzie podobna do tej z Mazdy 3.
Specyficzna koncepcja
Elektryczny samochód Mazdy wykorzysta silnik o mocy 141 KM. Generuje on 265 Nm momentu obrotowego, co ma zapewnić odpowiednie osiągi. Pojemność baterii to z kolei 35,5 kWh. Celowo postawiono na mniejsze akumulatory, aby zachować rozsądną masę auta. Zasięg ma wynosić około 300 kilometrów, co według Mazdy będzie w zupełności wystarczającą wartością do codziennej jazdy. Co więcej, elektryczna Mazda zyska najprawdopodobniej także wariant wspierany spalinowym generatorem. Ma to być jednostka typu Wankel, która nie będzie przenosiła mocy na koła, a jedynie wesprze silniki elektryczne. Tym samym emisja CO2 ma być bardzo niska, a zasięg odpowiednio duży. Mały silnik Wankla nie wprowadzi też dodatkowych wibracji i nie zwiększy masy pojazdu.