Mercedes-AMG S63e będzie miał elektrycznego kopniaka. To dobrze
Niezwykle szybki, efektowny wizualnie i… hybrydowy. Mercedes-AMG S63e zaskoczy nas możliwościami. Co warto o nim wiedzieć?
To już ostatnia prosta. W Affalterbach trwają przygotowania do światowej premiery imponującej swoimi osiągami i prowadzeniem limuzyny. Mercedes-AMG S63 e połączy moc doładowanego V8 i potencjał jednostki elektrycznej, oddając w ręce kierowcy ponad 700 KM. Niemcy zdecydowali się na uzupełnienie gamy tego modelu hybrydą z nowej gamy E Performance.
Czy to dobry ruch? Zdecydowanie - obok standardowego S63 pojawi się luka, którą wcześniej zajmował model S65. Jednostki V12 nie da się zastąpić nawet najlepszymi silnikami elektrycznymi, aczkolwiek zapędzając je do pracy wraz z doładowana V8-ką dostajemy naprawdę imponujący zestaw.
Do tego technologia przygotowana przez inżynierów z Affalterbach imponuje. Instalacja o napięciu 400 wolt łączy się tutaj z wydajną baterią. O ile w modelu GT i w nadchodzącej Klasie C zdecydowano się na niewielki akumulator (celem obniżenia masy auta), o tyle w Klasie S może pojawić się znacznie pojemniejsze i wydajnie rozwiązanie, oferujące nawet do 60-70 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu.
Mercedes-AMG S63 e będzie BARDZO szybką limuzyną
Wszystko to przełoży się też na rewelacyjne osiągi. Mercedes-AMG S63 e powinien oferować sprint do setki w czasie nie przekraczającym 3,6 sekundy. To wartość, którą jeszcze nie tak dawno nie mogły pochwalić się niektóre auta sportowe, a co już mówić o mierzącej ponad 5 metrów limuzynie.
Wszystko to okraszone będzie atrakcyjną stylistyką. Wersji AMG nie pomylicie z pakietem noszącym te same litery. Jeszcze większe wloty powietrza z przodu, masywne felgi kryjące za sobą ceramiczne tarcze hamulcowe oraz dyskretna lotka na pokrywie bagażnika sprawią, że auto wyróżni się z tłumu.
W kabinie też nie zabraknie unikalnych detali. Możemy tutaj liczyć na nowe dekory, sportowy wzór cyfrowych wskaźników i dodatkowe funkcje dostępne w systemie MBUX. Te będą tyczyły się oczywiście pracy napędu hybrydowego oraz wydajności samej jednostki napędowej.
Mercedes-AMG S63 e - kiedy odbędzie się premiera tego auta?
Oficjalny debiut topowej wersji Klasy S powinien mieć miejsce w pierwszym kwartale 2022 roku. Dość pewnym typem były targi w Genewie, aczkolwiek te zostały już odwołane. Tym samym Mercedes ma większą dowolność w doborze terminu, aczkolwiek zwlekać nikt zapewne nie będzie.