Mercedes EQA i EQB po zmianach. Lifting tylko dla uważnych
Mercedes EQA i EQB przeszły lifting. Elektryczne crossovery ze Stuttgartu dostały sporo nowości, ale większości z nich po prostu nie widać.
Trzeba przyznać, że elektryczne kompaktowe SUV-y niemieckiego producenta szybko załapały się na zmiany. Mercedes EQA i EQB zostały zmodernizowane po niecałych trzech latach od debiutu. Być może więc właśnie dlatego zmiany są tak nieznaczne. Najwięcej modyfikacji przeszły technologie. Wizualnie... możecie ich nie odróżnić.
Mercedes EQA i EQB z nową atrapą
Tak, głównym elementem wizualnym, który wyróżnia zmienione modele, jest nowy czarny panel z wzorem gwiazdy, w miejscu atrapy chłodnicy. Przy czym, jest to opcja, więc nie każdy ze świeżo kupionych crossoverów będzie po tym rozpoznawalny. Ci, co znają się na detalach, znajdą też nowy przedni zderzak i minimalnie zmieniony pas świetlny LED pomiędzy przednimi lampami. Z tyłu zmieniła się sygnatura świetlna lamp.
Wnętrze również przeszło modernizację. I również jest ona symboliczna - zaktualizowano wzór kierownicy, a także dołożono opcję wykończenia drewnem limonkowym o otwartych porach.
Znajdziemy też większy wyświetlacz systemu MBUX. Teraz ekran 10,25" jest na wyposażeniu standardowym. Same multimedia dostały aktualizację do najnowszej wersji, co oznacza m. in. poprawionego asystenta głosowego, czy zmienione wizualizacje. Nic rewolucyjnego.
Poprawi się za to system audio, który teraz wykorzystywać będzie technologię Dolby Atmos. Z kolei interfejsy telefonów będą teraz bezprzewodowe. Pojawi się też nowa kamera cofania oraz więcej opcji, które będzie można wykupić w subskrypcji lub już do gotowego auta, a nie tylko w momencie zamówienia.
Zmiany bez zmian
Jeśli chodzi o technologię, to nie zmieniło się nic. Zarówno Mercedes EQA, jak i EQB będą dostępne w tych samych odmianach silnikowych co do tej pory. A więc mamy dwie wielkości akumulatorów (66,5 i 70,5 kWh) i trzy warianty mocy. Mercedes EQA / EQB 250 i 250+ o mocy 190 KM, a także 300 i 350 (228 i 292 KM).
Zwiększył się za to zasięg. Mercedes podaje go dla EQA 250+. Do tej pory wynosił on do 531 km. Po modernizacji Mercedes jest w stanie osiągnąć 560 km w trybie mieszanym, według normy WLTP. Jest to zasługą poprawionej aerodynamiki oraz nowych opon toczenia. Pojawiła się też funkcja maksymalizacji zasięgu, która optymalizuje bądź ogranicza użycie odbiorników prądu.
Te (niemal niezauważalnie) zmodyfikowane modele można będzie w Polsce zamawiać już od jesieni.