Mercedes EQS kosztuje co najmniej 495 400 zł, ale interesuje Cię wariant za 607 300 zł

Najtańszy Mercedes EQS kosztuje niecałe 500 000 zł, ale nie jest to wersja, która budzi największe zainteresowanie - uwagę przyciąga droższy wariant.

Mercedes EQS jest już dostępny w polskiej ofercie. Na start dostajemy dwie wersje - EQS 450+ i EQS 580 4MATIC. Do tego nie jest to ostatnie słowo marki ze Stuttgartu, gdyż na tapecie jest także wariant AMG. Przechodzi on właśnie ostatnie testy i niebawem ujrzy światło dzienne.

Nim jednak topowa wersja trafi do gamy, to przyjrzyjmy się temu, co już można zamawiać. Ile kosztują te warianty, co oferują i z czym konkurują?

Mercedes EQS Cennik

Mercedes EQS - 500 000 zł na start

No, prawie, bo 495 400 zł. Za takie pieniądze dostaniemy 333-konny wariant 450+, oferujący napęd na tylną oś i teoretycznie do 732 km zasięgu. Osiągi? Setka na zegarach pojawia się w tym modelu w 6,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 210 km/h i jest ona ograniczona elektronicznie.

Z pewnością wiele osób dużo chętniej spojrzy na wariant 580 4MATIC. Poza napędem na cztery koła otrzymujemy tutaj aż 523 KM i 855 Nm momentu obrotowego. A to przekłada się na sprint do setki w 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna jest taka sama, jak w wariancie 450+, za to zasięg już nieco się zmniejszył - to maksymalnie 663 km.

Zanurzmy się więc w cennik i popatrzmy co ciekawego dostaniemy w tym samochodzie

Na przykład w standardzie każdej wersji jest zaawansowany system multimedialny MBUX (taki, jak w Mercedesie Klasy S), skrętna tylna oś (skręca się o 4,5 stopnia) oraz w zasadzie kompletne wyposażenie. Opcje ograniczają się głównie do dodatków, które jeszcze bardziej podnoszą komfort podróżowania i nadają luksusowego charakteru temu modelowi.

Za 81 621 zł dostaniemy pakiet Edition 1, który dostępny będzie w początkowej fazie sprzedaży. Za te pieniądze dostajemy linię AMG, drewno orzechowe w środku, 21-calowe koła, panoramiczny dach, komfortowe fotele obszyte skórą Nappa i "stylowe klamry pasów bezpieczeństwa".

W gamie lakierów i felg mamy naprawdę duży wybór odcieni i wzorów, aczkolwiek są one dość specyficzne i część z nich nie każdemu przypadnie do gustu. Co ciekawe w standardzie dostajemy też tapcerkę łączącą sztuczną skórę i materiał. Lepsze wykończenie jest dostępne na liście opcji.

Hyperscreen kosztuje 36 752 zł

I moim zdaniem jest to jedna z tych opcji, które warto dołożyć do tego samochodu. Owszem - tak wielki ekran budzi wiele emocji, ale zarazem idealnie pasuje do technologicznego klimatu EQS-a.

Mercedes EQS Cennik

Jeśli myśleliście też, że jest to jedna z najdroższych opcji, to byliście w błędzie. Za nieco mniej, bo 33 179 zł dostaniemy wykończenie Exclusive. Do niego dorzucić trzeba jeszcze blisko 10 000 zł na komfortowe wielokonturowe fotele i podgrzewanie/wentylację siedzeń. Światła Digital Light to kolejne 10 000 zł bez kilkudziesięciu złotych do dorzucenia. Ciekawostką jest także pakiet Executive Rear ENERGIZING, który kosztuje aż 40 070 zł i dodaje możliwość masażu i rozpylania zapachów w tylnej części kabiny.

Co ciekawe skrętna tylna oś w wersji ze skrętem 10 stopni jest póki co normalną opcją, która kosztuje 6 636 zł.

No dobrze, to ile kosztuje Mercedes EQS wyposażony pod korek?

Wziąłem na warsztat wariant 580 4MATIC i dołożyłem do niego wszystko, co się dało. Co ciekawe nie każda opcja jest teraz dostępna, oczywiście ze względu na kryzys związany z brakiem półprzewodników. Bo kliknięciu największej liczby kwadracików uzyskałem kwotę 858 492 zł - i to nie jest ostatnie słowo, które można w tej chwili powiedzieć w kwestii tego auta. Tym samym wersja AMG lekką ręką przekroczy milion złotych.

Mercedes EQS Cennik

Z drugiej strony pamiętajcie, że maksymalnie wyposażone Porsche Taycan Turbo S też wyceniane jest na około milion złotych. Osiągi ma lepsze, ale oferuje mniejszy zasięg i jest zdecydowanie ciaśniejsze. Można więc pokusić się o stwierdzenie, że jak na standard oferowany przez Mercedesa EQS, to jego cena wcale nie prezentuje się tak źle.