Mercedes Klasy E Kombi 2024. Dużo miejsca, ale tego się spodziewaliśmy
Po pierwsze - bagażnik, po drugie - bagażnik, po trzecie - bagażnik. Mercedes Klasy E Kombi 2024 stawia na praktyczność, ale nie rozczarowuje też wyglądem.
Niemcy nie czekali długo i w dwa miesiące po debiucie sedana pokazali praktyczne wydanie swojego popularnego modelu. Mercedes Klasy E Kombi 2024 stawia na sprawdzony styl, ale uzupełnia go przy okazji praktycznością. Zobaczcie co oferuje.
Mercedes Klasy E Kombi 2024 W214. Zgrabna "gwiazda" świeci na każdym kroku
Zacznijmy przede wszystkim od tylnej części nadwozia, która jest "nowością" - choć w praktyce wygląda zaskakująco znajomo. Styliści marki postawili na nową koncepcję lamp, które w sygnaturze świetlnej mają ukryty logotyp firmy. Sama bryła tej części auta mocno przypomina nie tylko poprzednika, ale też i mniejszego Mercedesa Klasy C w wydaniu kombi.
To dobry ruch - linia jest spójna i zgrabna, oraz nie budzi kontrowersji. Teraz widać jak skrajnie różnymi ścieżkami podąża Mercedes i BMW w kwestii projektowania swoich aut. Zestawiając te dwie nowości obok (czyli Klasę E i Serię 5) siebie dostajemy skrajnie różne propozycje, począwszy od samej idei, aż po każdy mały detal.
W przypadku Mercedesa powiększona tylna część nadwozia kryje przede wszystkim ogromny bagażnik
Mercedes Klasy E Kombi 2024 chwali się swoimi możliwościami przewozowymi. Standardowo dostajemy tutaj od 615 do 640 litrów do wykorzystania - i to tylko do poziomu rolety. Składając tylne oparcie (składane w proporcjach 40:20:40), dostajemy aż 1830 litrów do wykorzystania. Teoretycznie więc nawet spora przeprowadzka może się udać przy pomocy tego samochodu.
Poznaj Mercedesa Klasy E W214 - LINK
W hybrydowych odmianach możemy wreszcie pożegnać felerne schodki. Tutaj dostajemy 460 litrów pojemności, gdyż podłoga nie jest pogłębiona.
Poza tym przeszczepiono tutaj wszystko z limuzyny. To cyfrowa twierdza
Nowy Mercedes Klasy E może i nie szokuje wyglądem, ale rozwiązaniami technicznymi już jak najbardziej. Na pokładzie znajdziemy chociażby nowy ekran Superscreen oraz najnowsze wydanie systemu MBUX.
Daje nam to dużo możliwości. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na łączność online i możliwość korzystania z takich aplikacji jak Zoom (do spotkań), także przy pomocy wbudowanej kamery. Poza tym oczywiście jest TikTok i Angry Birds, co Mercedes wyjątkowo podkreśla. Cóż, takie czasy.
Obok tego wszystkiego dostajemy też ogrom systemów wspierających kierowcę. Mowa tutaj o nowoczesnych aktywnych i pasywnych rozwiązaniach, które korzystają z szeregu radarów i kamer na pokładzie Klasy E. Dzięki temu ma to być jeden z najbezpieczniejszych samochodów marki, przy okazji oferujący też wysoki poziom automatyzacji jazdy.
Początkowo Mercedes Klasy E Kombi 2024 dostanie słabsze silniki
Ofertę otwiera aktualnie jedna hybryda plug-in, jeden wariant benzynowy MHEV i diesel MHEV. Model E300e to kombinacja 2-litrowej benzyny, jednostki elektrycznej o mocy 129 KM i akumulatora 25,4 kWh. Łącznie dostajemy tutaj 312 koni mechanicznych, zapewniających sprint do setki w 6,5 sekundy.
Na prądzie ten Mercedes przejedzie do 100 kilometrów, co czyni go atrakcyjną propozycją dla osób, które mogą codziennie korzystać z ładowania. Wówczas silnik spalinowy przy dojazdach na trasie dom-praca-sklep-dom będzie ciągle wyłączony.
Poza tym w ofercie jest też silnik E200 (204 KM) i diesel E220d (197 KM). Później do gamy dołączą mocniejsze benzyny i 6-cylindrowy diesel.
Nowością w gamie wersji kombi jest standardowe zawieszenie pneumatyczne tylnej osi. Pełna pneumatyka jest z kolei opcją.