Szokujący model musi swoje kosztować. MG Cyberster nie będzie tani. Ale ma już polskie ceny

Nikt nie mówił, że ten samochód będzie okazją. Wyjątkowy elektryczny roadster ma już polski cennik - ceny zaczynają się od blisko 300 tys. zł. Jest jednak haczyk.

Jesień najwyraźniej sprzyja chińsko-brytyjskiej marce. Sypie nowościami i nowymi cennikami jak z rękawa. Wczoraj poznaliśmy oferty na nowego MG HS z hybrydą plug-in i ZS. Mamy też naprawdę elektryzujący cennik. MG Cyberster to pokaz możliwości marki i chęć pokazania, że nie robią tylko prostych aut dla "zwykłych klientów". Zobaczmy, co i za ile oferuje elektryczny roadster z drzwiami podnoszonymi do góry.

MG Cyberster startuje od 277 900 zł

W tej cenie, poza zjawiskowym nadwoziem i wysoką jakością użytych materiałów, otrzymamy wersję RWD. Ma ona akumulator 77 kWh i moc 340 KM. Do 100 km/h przyspiesza w 5 sekund, a zasięg ma wynosić do 507 km WLTP. Moc ładowania to maksymalnie 150 kW.

W ofercie jest też odmiana GT. Ta wyposażona jest w dwa silniki elektryczne i napęd na obie osie. MG Cyberster GT ma 510 KM, 100 km/h osiąga w 3,2 sekundy, a pomiędzy ładowaniami przejedzie 443 km (w trybie mieszanym). To już poważne osiągi. I poważna cena.

"Gie Tek" kosztuje 299 700 zł i, podobnie jak słabszą wersję, już można go zamawiać.

Samochody powinny zacząć pojawiać się w Polsce za kilka tygodni. Wtedy też będzie można go dokładniej obejrzeć w salonach.

MG Cyberster

Drogo, ale nie tak bardzo

Trzeba przyznać, że wprowadzenie Cyberstera na rynek to w ogóle odważny ruch ze strony koncernu SAIC. Model pokazano jako koncept i wzbudził furorę, więc... wdrożono go do produkcji. Świetnie, bo zaczyna brakować ciekawych aut sportowych. Nawet jeśli jest ono elektryczne, to... przynajmniej jest.

Do tego cena. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się dość wysoka, to obecnie cenniki również u konkurencji wydają się być nieco "nie na miejscu". Znając możliwości Chińczyków, to MG Cyberster jest wyposażony we wszystko o czym pomyślicie. A to powoduje, że będzie tańszy niż dobrze doposażone BMW Z4. W wersji sDrive20, z dwulitrowym, 197-konnym silnikiem. Biorąc pod uwagę, że (niestety) niewielu klientów roadsterów wybiera się nimi w podróże, MG ma więc poważne argumenty. Ma wygląd, osiągi i unoszone do góry drzwi.