Zapraszam na szkolenie z lansu na mieście. MINI JCW Cabrio będzie Waszym nauczycielem

Jak zadać szyku na mieście? Przepis jest prosty: weź stylowe auto w sportowej wersji i dodaj do tego odważny lakier. MINI JCW Cabrio jest idealnym wyborem do takiej zabawy.

Tak, są ludzie, którzy po prostu potrzebują auta, które dobrze wygląda i rzuca się w oczy. I wcale im się nie dziwię - skoro mają taką potrzebę i ochotę, to czemu mieliby nie kupić takiego samochodu? Na rynku mamy całkiem spory wybór ciekawych i lekko zakręconych aut, ale tylko jedno z nich ma tak unikalny styl. MINI JCW jako kabriolet, do tego w rzucającym się w oczy kolorze, to kombinacja, która na pewno skręci kilka karków na mieście.

Ale spokojnie, bo wypuszczając się poza jego granice także nie będzie na co narzekać. Dzisiaj zapraszam Was na lekcje stylowego lansu.

MINI JCW TEST

MINI JCW jest szybkie, skuteczne i efektowne. Idealna kombinacja?

Ten samochód nie jest żadną nowością. Znacie go od dawna, a jedyną zmianą, jaka tutaj zaszła, jest dyskretny lifting z ubiegłego roku. Zmienił on nieco wygląd pasa przedniego oraz dodał nieco "masywności" tylnemu zderzakowi.

W kabinie z kolei zagościły "pół-cyfrowe" wskaźniki (niezmiennie są okropnie nieczytelne), a multimedia dostały nową grafikę. I to by było na tyle.

Mało? Owszem - ale szczerze mówiąc nie widzę potrzeby, aby wprowadzać tutaj większą liczbę modyfikacji. Nowa generacja jest już na horyzoncie, a obecne wcielenie wciąż ma bardzo długą listę atutów.

Jakich? Cóż, chociażby wspomniane MINI JCW Cabrio to naprawdę angażujący podczas jazdy samochód, który daje dużo radości z każdego pokonanego kilometra. Promowane przez markę hasło "gokartowa frajda z jazdy" wcale nie zostało wyssane z palca.

Pomimo braku dachu (i teoretycznie niższej sztywności nadwozia), auto bardzo sprawnie podąża za ruchami kierownicy, zaskakując pokładami przyczepności w zakrętach. Stabilność także nie zawodzi - nawet szybkie manewry nie wyprowadzają tego malucha z równowagi. Wprowadzenie samochodu w lekką nadsterowność wymaga nie tylko ostrego szarpnięcia auta, ale i specyficznych warunków na drodze.

Poza tym MINI JCW jest niezmiennie bardzo szybkie, ale...

231 KM to moc, która stanowi idealny kompromis w przypadku napędu na przednią oś. Dwulitrowa turbobenzyna zapewnia świetne osiągi, ale jednocześnie nie próbuje jeszcze zabić w każdym zakręcie. Do tego przy odrobinie chęci zadowala się skromną ilością paliwa. Nie oznacza to jednak, że mamy do czynienia z ideałem.

W przypadku tego auta problemem jest nowe oprogramowanie skrzyni biegów. Ta sama cecha bardzo przeszkadzała mi w odświeżonym MINI Clubmanie JCW, gdzie 306 KM niechętnie zabierało się do pracy, a reakcja na wciśnięcie gazu była, delikatnie mówiąc, bardzo wolna.

Ratunkiem jest tryb SPORT, aczkolwiek nie stanowi on idealnego rozwiązania. Do tego mam wrażenie, że nowe unijne regulacje nieco przyciszyły i wytłumiły wydech. Starsze modele JCW potrafiły przyjemnie parsknąć i strzelił przy odpuszczeniu gazu. Tutaj już tego nie uświadczymy.

Na ulicy wciąż robi świetne wrażenie

Tego MINI JCW w wydaniu cabrio nigdy nie można odmówić. Lakier Zesty Yellow w połączeniu z czarnymi pasami, 18-calowymi felgami i czerwoną listwą w przednim grillu tworzy naprawdę rzucający się w oczy zestaw.

I to jest jedna z tych cech, która w tym aucie gra pierwsze skrzypce. Owszem, osiągi nie zawodzą, a przy odrobinie chęci tym kabrioletem wykręcicie niezłą czasówkę na torze.

Wiele osób wybierze jednak ten samochód wyłącznie dla wyglądu - i wcale im się nie dziwię. Charakterystyczny design, nawiązania do "bulldogów", brytyjska flaga w światłach i na dachu (w ramach pakietu MINI Yours) - tego nie da się podrobić.

Dlatego też jeżdżąc po modnych okolicach Warszawy cały czas zauważałem spojrzenia osób siedzących w kawiarniach i restauracjach. Ten samochód w takiej okolicy czuje się jak ryba w wodzie - on ma się rzucać w oczy w popularnych wśród młodszych osób miejscówkach.

Jaka jest cena "lansu"?

Dokładnie 205 000 złotych - tyle według konfiguratora kosztuje obecnie MINI JCW Cabrio z dołożoną garścią dodatków. Sporo? Z jednej strony tak, aczkolwiek patrząc na ceny niektórych hothatchy, to 231 KM "bez dachu" dostajemy tutaj w naprawdę promocyjnych warunkach.

MINI JCW TEST

Poza tym MINI JCW w wydaniu cabrio nie jest samochodem dla każdego. To idealny wybór na drugie lub trzecie auto w domu, które sprawiać będzie dużo radości w mieście i podczas dłuższych wycieczek. Jego praktyczność dla większości klientów zupełnie nie gra roli, podobnie jak i cena. Liczy się to, że codziennie generuje uśmiech na twarzy gdy patrzycie na tę sylwetkę, a w trakcie jazdy potrafi uruchomić masową produkcję endorfin.