Mostro Barchetta Zagato. Czekaliśmy 7 lat, ale było warto
Mostro Zagato Barchetta powered by Maserati. Pod tą nazwą kryje się naprawdę przepiękne auto. Na tę premierę czekaliśmy 7 lat, od prezentacji odmiany coupe.
Zagato jest bez wątpienia jednym z najsłynniejszych karoserów na świecie. I jednym z najbardziej kontrowersyjnych. Tę stylistykę można kochać albo nienawidzić. Ale ich "własny" model należy do tych, które budzą zachwyt. Mostro Zagato Barchetta to otwarta odmiana modelu z 2015 roku. Limitowane do pięciu sztuk coupe Mostro Zagato zadebiutowało na konkursie Villa d'Este. Widzieliśmy je na żywo i było wspaniałe. Ale Barchetta jest jeszcze piękniejsza.
Mostro Zagato Barchetta, czyli jak wykonać perfekcyjne cięcie
Nowa "łódeczka" (wł. Barchetta) nie różni się znacznie, jeśli chodzi o przód. Wykonano natomiast perfekcyjne cięcie od słupków A. Poszło ono lekko w dół, tworząc na wysokości kabiny pasażerskiej piękną formę z lekko opadającymi bocznymi szybami. Za nimi nowy tył z mocno zarysowanymi błotnikami i charakterystycznymi dla Zagato garbami.
Wyszedł z tego fantastyczny speedster. Mostro Zagato Barchetta ma też oryginalne wnętrze, choć muszę przyznać, że jset ono minimalistyczne i daleko mu do finezji nadwozia. Dużą robotę "robią" materiały wykończeniowe i kubełkowe fotele z brązową skórą.
Co ciekawe, mimo ściśle limitowanej produkcji, klienci Zagato mogą wybrać jednostkę napędową.
Bazowym silnikiem jest ten co w coupe. Jeden z najpiękniej brzmiących silników na świecie - wolnossące V8 z Granturismo. Ma 4,2 litra i 420 KM. Ci, co wolą nowoczesność, mogą postawić na Nettuno - trzylitrowe V6 z podwójnym turbo o mocy 630 KM.
A to już naprawdę solidna porcja mocy, biorąc pod uwagę, ze Mostro Barchetta Zagato waży zaledwie 1200 kg. Do tego mamy sekwencyjną, sześciobiegową skrzynię i rozkład mas na poziomie 50/50. To między innymi dzięki ułożeniu silnika za przednią osią. A, nie ma też żadnej kontroli trakcji.
Jest za to podwozie MonoCell z włókna węglowego, będące czymś w rodzaju monokoku wspólnego z ramą przedniej szyby. Do tego rama częściowa ze stali, na której znajdziemy tylne zawieszenie i bak. Za hamowanie odpowiada układ AP Racing, a za dobre prowadzenie wielowahaczowe zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami.
Podobnie jak Coupe, Mostro Barchetta Zagato powstanie wyłącznie w pięciu egzemplarzach. Samochód ze zdjęć, który pokazano na Villa d'Este, jest pierwszą sztuką dla klienta. Pozostałe cztery trafią do klientów i kolekcjonerów Zagato.