Na rynek wjeżdża Nowa Firma. Sony i Honda będą robić razem elektryki
I wszystko jasne - Sony wchodzi do gry w segmencie aut elektrycznych. We wszystkim pomoże Honda, a nowa firma nazywa się Nowa Firma.
Kocham japoński minimalizm. Jak nazwać nową spółkę joint venture, którą tworzy Sony i Honda? Nowa Firma. Nie bez powodu ta nazwa występuje w tytule. Nowa Firma, czyli "New Company" to inicjatywa japońskich gigantów, której efektem będzie wprowadzenie na rynek aut marki Sony.
Wiedziałem, że Sony nie tworzy tych aut na darmo
Zaawansowane prototypy, trwające testy i ogromne wsparcie techniczne firmy Magna Steyr sugerowało, że Japończycy nie bawią się na darmo w elektromobilność. Od początku zakładałem, że Sony chce prędzej czy później ruszyć z produkcją swoich samochodów.
Ta japońska marka potrzebowała jedynie solidnego partnera, który byłby dla nich wsparciem. Magna Steyr stoi po stronie inżynieryjnej i technicznej, ale co ze sprzedażą? Tu wchodzi Honda, cała na biało.
Nowa Firma (New Company) ma zacząć działać do końca roku, a jej celem jest uruchomienie produkcji aut do 2025 roku. Plan jest prosty: Honda ma stać za produkcją (wraz z zakładem Magna Steyr) auta, które wykorzysta opracowaną przez Sony platformę.
Do niej swoje cegiełki dołożyło wiele firm: wspomniana Magna Steyr, Bosch, ZF, Continental, Nvidia i Qualcomm. Dzięki temu ma to być jedno z najbardziej zaawansowanych technicznie aut na rynku.
Jakby tego było mało, od razu dostaniemy dwa samochody
Sony ma w zasadzie gotowe produkty: sedana, pokazanego w 2020 roku i SUV-a, pokazanego kilka tygodni temu. W obydwu zastosowana jest specjalna "cienka" platforma z nowoczesnymi bateriami. Romans z Hondą zapewni Sony lepszy know-how produkcyjny, odpowiednie zaplecze w postaci fabryk i potencjalnie sieć sprzedaży.
Honda zaś w tym biznesie otrzymuje dopływ gotówki, szereg rozwiązań dostarczonych przez Sony i możliwość rozwoju swoich elektryków wraz z tym japońskim gigantem.
A to przecież nie jedyny "elektryczny" biznes Hondy. Japończycy podali też ręce Amerykanom i zacieśniają więzy z General Motors. Niebawem poznamy elektryki Hondy, które wykorzystają platformę Ultium, czyli najbardziej zaawansowaną konstrukcję przygotowaną przez ten amerykański koncern. Oficjalna premiera całej gamy aut powinna mieć miejsce w przyszłym roku.