Najlepszy kompaktowy elektryk grupy Stellantis przyjechał z Chin. Leapmotor B05 wygrywa ceną

Stellantis chce gonić konkurentów korzystając z nietypowego zagrania. Leapmotor B05 będzie najlepszym elektrycznym kompaktem w gamie tego koncernu. Jego cena to kluczowy atut.

Powiedzmy sobie szczerze - Peugeot e-308, Opel Astra Electric i elektryczne DS 4 to samochody mocno przeciętne. Mają niezbyt duże akumulatory, wolno się ładują i kosztują krocie. Nikogo nie dziwi więc to, że sprzedają się bardzo słabo, nawet na rodzimych rynkach. Stellantis ma jednak swoją mocną kartę, a jest nią chińska marka. Leapmotor B05 debiutuje w Monachium i ma być światełkiem w tunelu dla tego koncernu. Mówimy tutaj o klasycznym kompaktowym hatchbacku, którego atutem ma być świetna cena i wysoka wydajność. Oto wszystko, co o nim wiemy.

Leapmotor B05 ma jeden cel: musi być tanim samochodem. Oferuje przy tym więcej, niż autorskie projekty grupy Stellantis

I to może być zarówno zaletą, jak i w pewnym sensie wadą. Jakby nie patrzeć klienci dostaną samochód atrakcyjniejszy cenowo i wydajniejszy. Jaki jest więc sens w dalszej produkcji wspominanego Peugeota E-308 czy Astry, gdy obok nich w salonie zaparkuje coś lepszego?

Leapmotor B05 ma 4430 mm długości, czyli jest naprawdę wyrośniętym samochodem, jak na segment C. Można wręcz pokusić się o stwierdzenie, że wchodzi na terytorium Skody Scali i Octavii, choć szerokością stoi obok kompaktów, a nie w segmencie B.

B05 powstał na platformie Leap 3.5, którą dzieli z crossoverem B10. Zdecydowano się tutaj na prostsze rozwiązania, aby maksymalnie obniżyć cenę. Między innymi z Leapmotor B10 dzielić będzie cały napęd.

Oznacza to dwa akumulatory do wyboru: mniejszy o pojemności 56,2 kWh i większy, 67,1 kWh. Podstawowa wersja powinna przejeżdżać na jednym ładowaniu ponad 400 kilometrów, flagowa nawet 500. Silnik oferuje 218 KM i napędza przednie koła.

Maksymalna moc ładowania sięgnie 140 kW w mniejszym akumulatorze i 168 kW w większym. Ładowanie AC odbywa się z mocą do 11 kW.

Leapmotor B05 cena

B05 ma być ponoć tańsze od crossovera B10

Tym samym Leapmotor może stać się jedną z najtańszych propozycji w tym segmencie. Obecnie Leapmotor B10 w Polsce w promocyjnej ofercie kosztuje wyjściowo 119 900 złotych (bazowo 124 900 złotych). Teoretycznie więc B05 może startować od 120 000 złotych. Konkurencja będzie miała dużo pracy.

Co więcej, w Hiszpanii ma ruszyć montaż samochodów tej marki. Teoretycznie więc do klientów dotrą z montowni na Starym Kontynencie. Premiera w salonach obędzie się na początku 2026 roku.