Nigdy nie był na tym torze, ustanowił rekord. Koeniggsegg Jesko Attack pozamiatał
Motoryzacyjna rakieta ze Szwecji podbiła amerykańską legendę. Koenigsegg Jesko Attack zgarnał rekord na torze Laguna Seca - i to w jakim stylu!
Niewiele osób zapewne miało okazję odwiedzić ten tor, a jeszcze mniej przejechać się po nim. Jesteśmy jednak pewni, że doskonale go znacie, chociażby z wielu gier i symulatorów. Laguna Seca jest wspaniałym obiektem, pełnym przewyższeń i zdradliwych zakrętów, z niesamowitym "korkociągiem" na czele. Ten ślepy "lewy-prawy", ze stromym zjazdem, wymaga nieziemskiej precyzji i doskonałego wyczucia pracy samochodu. Wyobraźcie sobie teraz, że kierowca, który nigdy tam nie był, wykręcił rekord toru dla produkcyjnych samochodów. Pomógł mu w tym Koenigsegg Jesko Attack.
Szwedzka rakieta znowu zaskoczyła. Koenigsegg Jesko Attack pokazał swoje możliwości
Grzmi niczym rasowy wiking, ma unikalną sylwetkę i ogromną moc, którą wykorzystuje bez większego problemu. To, co udało się stworzyć inżynierom z Angelholm w Szwecji, cały czas imponuje. Jak widać mała manufaktura może spokojnie mierzyć się z firmami, mającymi ogromne sztaby specjalistów i ekspertów rozwijających nowe konstrukcje.
Za kierownicę Jesko Attack wskoczył Markus Lundh, który ten tor widział tylko na zdjęciach i prawdopodobnie na symulatorach. Mimo to, po kilku próbach, bez problemu osiągnął czas na poziomie 1:24.86, wyprzedzając Czingera 21C o 0,58 sekundy.
Sercem Koenigsegga Jesko Attack jest 5-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem, które na paliwie E85 osiąga 1600 KM. Niska masa i potężna siła docisku robią tutaj ogromne wrażenie. Ten model wyróżnia się też znacznie większym tylnym skrzydłem. Co ciekawe w ofercie Koenigsegga jest też wariant Absolut, który stworzono z myślą o najlepszych osiągach na prostej.
Koenigsegg nie powiedział jeszcze ostatniego słowa
Ta szwedzka firma wciąż myśli niesztampowo i idzie w kierunku, w którym nie poszedł żaden inny producent. To właśnie oni wymyślili "manualną i automatyczną zarazem" skrzynię biegów (zadebiutowała w CC850), w Regerze postawili na unikalną konstrukcję z jednym przełożeniem, a ich silniki bazują głównie na potencjale paliwa E85.
Co więcej, Koenigsegg opracował system Freevalve, który mógłby być przyszłością motoryzacji. Niestety, ich szalony silnik 2.0 R3 600 KM nie zyskał zainteresowania ze strony klientów i pozostał ciekawostką na półce w magazynie - przynajmniej na tę chwilę.