NIO EC6 2022 pędzi na podbój Europy. Dobrze wygląda i ma dużą baterię
Poznajcie NIO EC6, czyli SUV-a, który ma pobić Europę. Cieszy dobrym wyglądem, dużą baterią i świetnym wyposażeniem. A wszystko to w przyzwoitej cenie.
Chińczycy są naprawdę głodni sukcesu w Europie. Nie powinno więc nikogo dziwić to, że naprawdę dużo inwestują w nowe modele, które mogą "kupić" klientów na Starym Kontynencie. NIO, o którym ostatnio dość często piszemy, szykuje się do naprawdę dużej ekspansji. Sukces osiągany na rynku norweskim ewidentnie motywuje do dalszych działań. NIO EC6 2022 może więc być dokładnie tym, co da im przewagę i pozwoli na zbudowanie dobrej opinii.
NIO EC6 2022 - elektryk, który dobrze wygląda
Stylistyka auto NIO jest dość specyficzna. Z jednej strony we frontach tych samochodów jest coś z Citroenów i z Jeepa Cherokee sprzed liftingu. Z drugiej strony ten design wygląda tutaj bardzo dobrze i pasuje do nowoczesnego wizerunku marki.
Linia boczna to typowy "SUV-Coupe", z charakterystycznie opadającą linią dachu. Sam tył budzi z kolei sporo emocji, gdyż ma w sobie bardzo dużo z nowych BMW. Jeśli odrobinę przymrużycie oczy, to zobaczycie tutaj nową Serię 4. Można za to pokusić się o stwierdzenie, że taka stylistyka wygląda tutaj lepiej, niż w przypadku chociażby nowego BMW X4.
Wnętrze również nie zawodzi
Jest proste i nowoczesne, ale jednocześnie nie męczy wielkimi sterczącymi ekranami. Wskaźniki ładnie wkomponowano w linię deski rozdzielczej, zaś główny ekran przypomina swoim ułożeniem najnowszy system MBUX w Mercedesie Klasy C czy S. Kolorystyka kabiny prezentuje się przyjemnie, a NIO obiecuje zastosowanie bardzo dobrych tworzyw.
NIO EC6 2022 - duże baterie, ogromne możliwości
Największym atutem tego auta ma być jego specyfikacja. W dużym, bo mierzącym aż 4,85 metra długości nadwoziu, zastosowane będą dwa rodzaje baterii. Mniejsza oferuje 70 kWh pojemności, zaś większa aż 100 kWh. Podstawowy wariant zapewnia 436 KM i 610 Nm, co przełoży się na sprint do setki w 5,6 sekundy. Mocniejszy wariant oferuje z kolei aż 545 KM i 725 Nm. To z kolei pozwoli na przyspieszenie do 100 km/h w 4,7 sekundy.
Zasięg? Według normy WLTP w baterii 70 kWh ma on wynosić do 390 kilometrów, zaś odmiana 100 kWh zapewni około 565 kilometrów "autonomii". Na pokładzie pojawi się też aktywny tempomat, który zapewni mocno zautomatyzowaną jazdę. Zaawansowany system rekuperacji pozwoli natomiast na efektywne odzyskiwanie energii.
NIO EC6 2022 zadebiutowało oficjalnie już rok temu, jednak dopiero teraz wkracza na rynek europejski. Ceny jeszcze nie są znane, aczkolwiek przewiduje się, że bazowy wariant ma kosztować nieco ponad 50 000 euro.