Nissan Skyline GT-R sedan? Nie, ale jednak. Oto jeden z niewielu "oficjalnych" GT-R-ów sedan

Nissan Skyline GT-R w powszechnej świadomości zawsze był autem dwudrzwiowym. A przed wami stoi GT-R sedan. Oficjalny, choć też nie do końca.

Wszyscy wiemy, że Nissan Skyline to szeroka gama samochodów japońskiego producenta, która obejmowała również rodzinne sedany z dychawicznymi silnikami. Jednak świadomość zbiorowa uznaje tylko jednego: Nissan Skyline GT-R, topowe wcielenie, z kultowym silnikiem RB26DETT i poszerzonym dwudrzwiowym nadwoziem.

Na jednej z amerykańskich aukcji pojawił się ciekawy samochód. To Nissan Skyline GT-R, ale w wersji sedan. Widziałem parę takich projektów, ale to były w większości przeróbki standardowego czterodrzwiowego Skyline'a z gratami z najmocniejszej odmiany.

Nissan Skyline GT-R w "przyczajonym" wydaniu

To R33, które pojawiło się na Cars & Bids, jest jednak fabryczne. W pewien sposób. Dokładniej rzecz biorąc, jest to Nissan Skyline GT-R Autech 40th Anniversary Sedan.

Powstało ich 416, z okazji 40-lecia modelu Skyline, w roku 1998. Samochód nie wyjeżdżał jednak z zakładów Nissana, ale od Autecha. Przy czym Autech to marka Nissana, która w latach 80-ych i 90-ych odpowiadała za fabryczny tuning i pojazdy "specjalne" u japońskiego producenta. Obecnie firma została wchłonięta przez Nismo. Dlatego nie możemy mówić, że ten GT-R sedan to tuning. To fabryczny projekt, ale z "bocznej linii".

Nissan Skyline GT-R

Zaskakujące jest to, że ten R33 GT-R tak naprawdę niewiele się różni od zwykłego sedana w którejś z mocniejszych wersji. Brakuje mu poszerzeń typowego GT-R. Ma za to odpowiedni przedni zderzak i atrapę z logiem.

Wszystko zgadza się za to "pod spodem". Autech napędzany jest silnikiem RB26DETT o mocy oficjalnej 280 KM. Napęd idzie przez pięciobiegową ręczną przekładnię na obie osie z systemem ATTESA, z aktywnym dyferencjałem. Nie ma natomiast ani wzmianki o układzie skrętnej tylnej osi HICAS. Biorąc jednak pod uwagę, że Nissan Skyline GT-R od Autecha ma po prostu przełożone "bebechy" od coupe, ten sedan również ma cztery koła skrętne.

Nissan Skyline GT-R

Samochód na aukcji wygląda całkiem nieźle, ma też niewielki przebieg 131 600 km. Od 1998 roku. Póki co osiągnął cenę 49 500 USD. Ale do końca aukcji zostało kilka dni. A to ciekawy kąsek dla miłośników JDM-u. Może nie tak kultowy, ale na pewno oryginalny i rzadki.

źródło: Cars and Bids