Novitec McLaren 720 S - Gdy "szybki" nie jest dość szybki
O McLarenie 720S można powiedzieć wszystko, poza tym, że jest wolny. Ale czym byłby świat bez tunerów i bez osób, które uważają, że mocy nigdy dość. Novitec przygotował dla nich coś specjalnego.
Niemiecki Novitec zajmuje się tylko najlepszymi markami. Kiedyś wyłącznie Ferrari, potem doszło Maserati, Lamborghini, Rolls-Royce oraz... Tesla. Jakiś czas do tej grupy dołączył McLaren.
Pakiet dla 720S obejmuje głównie modyfikacje mechaniczne. Ale do nich przejdziemy za chwilę. Jeśli chodzi o estetykę, pakiet obejmuje dużo karbonowych dodatków - przedni spoiler, progi i dokładki są "zestawem obowiązkowym". Opcjonalnie można zamówić wykonany z lekkich materiałów tylny spoiler, osłonę silnika czy obramowania przednich lamp, a także tylny dyfuzor i osłony lusterek. Do kompletu mamy nieco krótsze sprężyny oraz dedykowane felgi o średnicy 20 cali z przodu i 21 z tyłu.
Na więcej modyfikacji stylistycznych poczekajmy do prezentacji wersji N-Largo. Tutaj tuner skupił się na mechanice. Standardowy "Mac" wyposażony jest podwójnie doładowanym V8 o pojemności 4 litrów. Umieszczona centralnie jednostka generuje 720 KM i 770 Nm momentu obrotowego, pozwalając na sprint do 100 km/h w 2,9 sekundy oraz niecałe 8 do 200 km/h.
W Novitec możemy zamówić jeden z trzech programów. Podstawowy obejmuje zamontowanie ECU N-Tronic, które zwiększa parametry do 773 KM oraz 849 Nm. Mało? Mamy jeszcze dwa warianty obejmujące nie tylko zmiany w komputerze sterującym, ale również wprowadzające całkowicie nowy układ wydechowy. Pierwszy podnosi parametry do wartości 791 KM i 863 Nm. Drugi z nich jest jak na razie topową odmianą. 100 km/h osiągane jest tutaj w 2,7 sekundy, a 200 km/h w 7,5. Prędkość maksymalna ma wynosić 346 km/h. Takie osiągi pojawiają się dzięki 806 KM i momentowi obrotowemu wynoszącemu 878 Nm.
Novitec ma w ofercie również pakiety do "mniejszych" modeli - 540C, a także 570S i Spider.