Nowa chińska marka wjeżdża do Polski. Z DR jest jednak problem, gdyż oferuje dokładnie te same samochody, które... oferują inni producenci z Chin

Do Polski wchodzi marka DR Automobiles, która odniosła spory sukces we Włoszech. Najciekawsze jest jednak to, że DR nie ma własnych samochodów - to produkty innych chińskich producentów, ze zmienionym znaczkiem. W ofercie mogą pojawić się więc modele, które zobaczymy też z... innymi znaczkami, w innych salonach.

  • W Polsce debiutuje marka DR Automobiles, która odniosła duży sukces we Włoszech i w Hiszpanii
  • Paradoksalnie nie jest to producent samochodów
  • Co więcej, w jego ofercie są auta różnych marek
  • Zaletą mają być niskie ceny, instalacja LPG i 5-letnia gwarancja

Być może obiło Wam się o uszy, że we Włoszech na rynku rozpycha się marka DR Automobiles. Pod tą nazwą kryje się firma, która działa w branży motoryzacyjnej od około 2008 roku. Nie jest to jednak producent samochodów "per se". Mowa tutaj o importerze pojazdów różnych chińskich marek, które zmieniają logotyp w Europie i trafiają do osobnej sieci sprzedaży. Co więcej, niektóre auta są składane w systemie SKD w regionie Molise we Włoszech, w miejscowości Macchia d'Isernia.

DR 3.0 Polska

I tutaj robi się naprawdę ciekawie, gdyż w ofercie DR Automobiles (jako grupy) są samochody, które w Polsce zadebiutowały już z innymi znaczkami. To najprawdopodobniej pierwsza taka sytuacja na rynku.

Samochody DR Automobiles bazują na produktach Chery

Tu jednak aż tak dużego konfliktu nie będzie, gdyż DR wykorzystuje nieco starsze modele chińskiej grupy. Są to poprzednie generacje modeli Tiggo, z wyjątkiem DR 6.0, które jest mniej więcej bezpośrednim odpowiednikiem Chery Tiggo 7. Tu jednak wchodzimy w niuanse produkcji Chery, gdyż ten sam model występuje równolegle w kilku wersjach, mocno różniących się od siebie.

To jednak nie wszystko, gdyż w szeregach grupy DR są też inne submarki. Na przykład ICH-X oferuje terenówki. I tutaj znajdziemy w ofercie terenówkę K3, która zadebiutowała w Polsce kilka dni temu jako Jetour T2. To samo tyczy się produktów z logo Sportequipe. Pod cyfrą 6 kryje się Jetour Dashing, a pod cyfrą 7 Jetour X70.

Sportequipe 6

DR przejęło też prawa do marki Tiger, która produkowała niegdyś kit-cary. Teraz pod nią sprzedaje samochody znane w Polsce jako... BAIC Beijing 5 i 7, a także JAC JS6.

Co ma być przewagą marki DR Automobiles?

Przede wszystkim cena, obecność instalacji gazowej w każdym samochodzie, 5-letnia gwarancja i pełna zgodność z europejskimi regulacjami (COC), co oznacza obecność wymaganych systemów, w tym eCalla.

DR odkryje karty już dziś, podczas Waraw Motor Show. Powinniśmy poznać nie tylko plany, ale i cennik pierwszych modeli.

Ich historia zaczęła się we Włoszech w bardzo nietypowy sposób

Ta firma początkowo ściągała bardzo tanie (w pierwszej dekadzie XXI wieku) samochody z Chin i oferował je w równie śmiesznych cenach we Włoszech. Sieci dealerskiej początkowo nie było. Auta sprzedawano między innymi w supermarketach, a obsługą zajmowały się wybrane serwisy. Dopiero wraz z rozwojem oferty zdecydowano się na budowę punktów dealerskich i własnych serwisów. Dziś DR sprzedaje coraz więcej samochodów we Włoszech, osiągając wyniki sięgające 30 000 samochodów rocznie.