Nowe BMW X5 pojedzie na wszystkim, może z wyjątkiem frytury. Będzie tu nawet opcja na wodór

Nowe BMW X5 będzie najbardziej wszechstronnym samochodem w historii tej marki. Nie chodzi tutaj o jego praktyczność, a o dostępność wersji napędowych. Można w nich dowoli przebierać.

Klienci BMW chcą mieć wybór - tak przynajmniej twierdzi marka. W ich opinii wiele osób oczekuje, że napęd elektryczny i spalinowy pojawią się w tym samym modelu, lub w dwóch autach wyglądających niemal identycznie. Ta strategia zdaje się działać doskonale, gdyż w podobnym kierunku idą teraz konkurencyjne marki. W Monachium wrzucono jednak kolejny bieg - a jest nim nadchodzące BMW X5 2027. Tutaj, w jednym samochodzie, znajdziemy zaskakująco dużo wersji napędowych.

Bawarski producent wcisnął pod to nadwozie silniki benzynowe, hybrydę plug-in, jednostki wysokoprężne, w pełni elektryczny napęd i napęd elektryczny z zasilaniem... wodorem.

Tak, to nie jest pomyłka - w BMW X5 2027 zobaczymy tyle różnych wersji napędowych. Wszyscy będą zadowoleni.

To sposób bawarskiego producenta na spełnienie oczekiwań szerokiego grona klientów. BMW X5 2027 ma być "scyzorykiem szwajcarskim"

Czasy są naprawdę dziwne, a większość firm tak na dobrą sprawę gra w ruletkę. Pewne jest to, że Unia Europejska trzyma się idei wprowadzenia zakazu sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 roku. Pewne jest też to, że... ten zakaz ma spore szanse przegrać z realiami rynkowymi. Problem w tym, że stanowisko regulatora jest póki co twarde, a każda marka stara się w tym bagnie znaleźć swoją drogę ucieczki.

BMW postawiło na dywersyfikację gamy napędowej, zachowując zbliżone lub takie same nadwozia. Modeli jest dużo, ale trafiają do szerokiego grona odbiorców. Zasadniczo ciężko jest tutaj znaleźć jakiekolwiek większe wady tego podejścia.

Wizualnie nowe BMW X5 wykorzysta szereg elementów z modeli Neue Klasse, z iX3 na czele. Podobnie będzie wyglądało tutaj nadwozie (pas przedni i tylny), a także wnętrze.

BMW X5 2027

Z ciekawostek: w X5 dalej będzie oferowana podzielona pokrywa bagażnika, ale za to pożegnamy klamki. Ich miejsce zajmą "uchwyty" w słupkach, przywodzące na myśl rozwiązanie z Forda Mustanga Mach-E. Podobny patent zastosowano już w modelach Skytop i Speedtop.

BMW X5 2027 jest jednym z 40 nadchodzących modeli marki

W przyszłym roku zobaczymy nie tylko nowe elektryczne BMW i3, ale także jego spalinowego kuzyna w nowym wydaniu. Seria 5 przejdzie duży lifting, podobnie jak i Seria 7. Bliżej 2027 roku na rynek wjedzie wspomniane nowe X5, a obok niego pojawi się zapewne odświeżone X3 i poprawiona Seria 1.