Nowe rozdanie, nowa oferta. Maserati tnie ceny w Polsce. Grecale w cenie Macana?
Włoska marka zrobiła "reset" w Polsce i zaczyna od przysłowiowej białej kartki. Nowa oferta ma skusić klientów, a Maserati Grecale może przyciągnąć większą uwagę. Ile teraz kosztuje?
Maserati ma w Polsce nowego importera. Grand Automotive Polska, część grupy UKRAVTO GROUP, chce mocniej wypromować tę markę w naszym kraju. Póki co włoski producent ma tylko jeden salon w Warszawie. Obiekt w Katowicach zakończył działalność, podobnie jak i ten, który znajdował się na granicy stolicy i Piaseczna.
Salon i serwis są ulokowane w ścisłym centrum miasta, przy ulicy Towarowej 33. Budynek, dość niepozorny na tę chwilę, jest jedynie przejściowym miejscem. Docelowo cały teren stanie się najnowocześniejszym obiektem marki w Europie, o "wyróżniającej się z tłumu architekturze".
Takie zapewnienia płynął przynajmniej z ust ludzi odpowiedzialnych za tę markę. Najważniejsze są teraz jednak czyny - czyli decyzje handlowe, które pozwolą na zwiększenie sprzedaży samochodów z Modeny w Polsce. Na start postawiono na kluczowy model, czyli na Maserati Grecale. SUV, który jest de facto odpowiednikiem Macana, zawsze pozostawał w cieniu niemieckiego konkurenta.
Teraz, gdy w salonach Porsche jest już tylko wersja elektryczna, Maserati chce zrobić swój ruch. Tylko czy to wystarczy?
Maserati Grecale kosztuje 343 000 złotych. Jest atrakcyjniej, ale wciąż ta cena może budzić wątpliwości
Przede wszystkim mówimy tutaj o samochodzie z silnikiem 2.0 pod maską. Włoska marka ma samochód, który jest w zasadzie odpowiednikiem dawnego bazowego Macana. Tam jednak najtańszy wariant startował poniżej 300 000 złotych i taka kwota z pewnością byłaby dużo bardziej kusząca dla klientów.
Maserati odbija jednak piłeczkę i podkreśla, że dostajemy tutaj ciekawą stylistykę, dobre wyposażenie w standardzie i przede wszystkim szerokie możliwości indywidualizacji wyglądu. Dostępna jest cała gama Fuoriserie, która pozwala na wybór ciekawych odcieni samochodów, a także innych kolorów tapicerek.
W polskiej gamie Maserati dostępne będą wszystkie modele: od Grecale aż po GT2 Stradale. Póki co jednak nie poznaliśmy jeszcze szczegółowych cenników. Nowy importer dopiero stawia pierwsze kroki. Salon w Warszawie zaczyna pracę na wyższych obrotach, a drugi obiekt w Krakowie szykuje się powoli do otwarcia. Pytanie tylko czy faktycznie uda im się przebić na rynku? To może być bardzo trudne zadanie.


