W 2022 roku pokazano 131 nowych aut. 67 z nich to SUV-y. "Te trendy się pogłębiają"
W 2022 roku poznaliśmy aż 131 nowe auta. Wliczają się w to także liftingi samochodów. Warto dokładnie spojrzeć na statystyki - są bardzo ciekawe.
Kolejny rok w świecie motoryzacji za nami. Znowu nie był to łatwy okres. Ciągła walka z brakiem półprzewodników oraz trwające zaburzenia w łańcuchach dostaw zmniejszają dostępność pojazdów. Nie oznacza to jednak, że mogliśmy narzekać na nudę. W 2022 poznaliśmy aż 131 nowe auta, wliczając w to także liftingi.
Jakie są to samochody? Zaskoczeni nie będziecie - to oczywiście w większości SUV-y. Aż 67 z premier należy do tego segmentu. Co ciekawe na drugim miejscu uplasowały się sedany, zaś na trzecim vany. Wszystkiemu winne są jednak rynki dalekie od europejskiego, gdzie te segmenty są wciąż bardzo mocne. Z 23 nowych sedanów, aż 12 dostępnych będzie wyłącznie w Chinach.
Nowe samochody w 2022 to głównie chińskie premiery
Tutaj być może będziecie zaskoczeni, aczkolwiek nie ma ku temu żadnych powodów. Zapewne zauważyliście, że wiele naszych tekstów tyczyło się nowości chińskich producentów. Mnogość marek i chęć podboju światowych rynków sprawia, że inwestują one ogromne pieniądze w nowe modele.
Drugie miejsce przypadło Japonii, głównie za sprawą festiwalu nowości w szeregach Toyoty i Hondy. To właśnie ta pierwsza marka pokazała największą liczbę nowych modeli (także tych po liftingu). Wśród europejskich producentów najwyżej uplasował się Stellantis, Volkswagen (jako grupa) i BMW.
Włoski-francusko-amerykańska grupa pokazała między innymi Peugeota 408, Maserati Grecale, Alfę Romeo Tonale, Jeepa Avengera i Citroena C4 X. Do nowości zaliczają się także premiery z rynku brazylijskiego, gdzie zadebiutował Fiat Fastback.
Nowe auta to nie tylko elektryki - ale to one królują wśród premier
Tyczy się to nie tylko europejskich producentów, gdyż cała gama nowych aut na prąd pojawiła się także w USA. Ogromny udział w tej grupie mają oczywiście wspomniane wcześniej chińskie marki, które mocno naciskają na elektryfikację.
Przykłady? Najlepszym jest chociażby Nio, Xpeng i Hongqi. Te marki starają się stawiać coraz odważniejsze kroki w Europie, a ich modele zaczynają cieszyć się dużą popularnością w niektórych krajach - zwłaszcza skandynawskich, gdzie elektryfikacja motoryzacji jest już na bardzo zaawansowanym poziomie.