2019 BMW Serii 3 G20 [ZDJĘCIA, INFORMACJE]

No to mamy już nową "trójkę" - wyciekły grafiki z konfiguratora modelu G20. Nowa seria 3 bez wątpienia zachowała cechy poprzednika, choć wygląda już bardziej jak seria 5.

Na początku wiemy tyle, ile widać na renderach, które wyciekły przez konfigurator internetowy. Nowy sedan klasy średniej zachował charakterystyczną linię BMW Serii 3, z długą maską i kabiną przesuniętą do tyłu. Z przodu z kolei widzimy mocne nawiązanie do Serii 5, choć w reflektorach "coś się zadziało" i pojawiło się wycięcie w ich dolnej części. Patrząc na tył można z kolei odnieść wrażenie, że, projektanci lamp zapatrzyli się nieco na Lexusa - tylne światła przypominają te z modelu IS czy GS po faceliftingu. Przynajmniej dzęki temu nie można ich pomylić z innym modelem marki z Monachium - zdecydowanie wyróżniają się na tle Serii 5 i 7.

Wnętrze nowego BMW Serii 3 G20 w zasadzie znaliśmy wcześniej. Nowy system multimedialny, nowe cyfrowe zegary oraz panel klimatyzacji zdążyły już zadebiutować w X5, serii 8 i modelu Z4. Całość prezentuje się bardzo schludnie i elegancko. Widać, że producent z Monachium stawia na prostotę obsługi i minimalistyczny wygląd.

Zaprezentowane screeny pokazują na razie dwie dostępne na amerykańskim rynku odmiany 330i oraz M340i. Ta pierwsza, z pakietem M Sport będzie rozpoznawalna po dwóch okrągłych końcówkach układu wydechowego. Pod maską znajdzie się dwulitrowa turbobenzyna  o mocy ok. 250-260 KM. Druga wersja, rozpoznawalna po trapezoidalnych końcówkach wydechu, będzie wyposażona w hamulce M oraz trzylitrowy silnik R6 o mocy zapewne między 340 a 380 KM (podobnie jak w Z4, gdzie amerykańska odmiana jest sporo mocniejsza od europejskiej). Zapewne poznamy też odmiany ze słabszymi silnikami, jednostki diesla oraz hybrydę plug-in - możliwe, że te jednak nie będą dostępne od razu w momencie debiutu. Szczegółowe dane techniczne nowego BMW Serii 3 poznamy już jutro.

W wyposażeniu BMW Serii 3 G20 znajdziemy na pewno przednie lampy LED lub opcjonalnie laserowe. Nie zabraknie też kompletu systemów bezpieczeństwa, z aktywnym tempomatem oraz innymi elektronicznymi asystentami na czele. BMW wprowadza tutaj także nowy system głosowej obsługi, który bazuje na sztucznej inteligencji. Tak jak w Mercedesie aktywowany będzie komendą "Hej BMW", zaś komputer ma rozumieć normalnie wypowiadane zdania.

Artykuł będzie aktualizowany wraz z pojawianiem się nowych informacji.