producenci i rynek

Kia dołączy do producentów oferujących „miękkie hybrydy”

W drugiej połowie bieżącego roku poznamy odświeżoną Kię Sportage, która jako pierwszy model w gamie tego producenta będzie oferowana jako tzw. „miękka hybryda”.

Określenie to powinno na stałe zagościć w naszych słownikach, bowiem z miesiąca na miesiąc (cóż za tempo!) rośnie liczba aut korzystających z tego rozwiązania. Kia, podobnie jak wielu innych producentów, skorzysta z instalacji 48V i akumulatora o pojemności 0,46 kWh, który zasila silnik elektryczny wspomagający jednostkę spalinową przy przyspieszaniu. Jednostka elektryczna pełni też rolę startera i generatora, dzięki czemu możliwa będzie jazda z wyłączonym silnikiem, np. przy toczeniu się ze wzniesienia bądź podczas płynnego „sunięcia” ze stałą prędkością. W nomenklaturze Kii system ten nazywać się będzie EcoDynamics+.

 

Początkowo oferowany on będzie wyłącznie w modelu Sportage, lecz niebawem system ten zagości też w innych modelach, w tym w kompaktowym Ceedzie. Kia chwali się, iż zgodnie z ich planem do 2025 roku będzie pierwszym producentem na rynku, który zaoferuje w zasadzie wszystkie alternatywne formy zasilania aut – począwszy od standardowych „spalinowców i klasyczne hybrydy, przez modele plug-in, mild hybrid, „elektryki” aż po wersje korzystające z ogniw paliwowych. System EcoDynamics+ ma pozwolić na zmniejszenie emisji CO2 o 4% według normy WLTP oraz wyraźnie ograniczy zużycie paliwa. Początkowo będzie łączony z wersjami wysokoprężnymi.