Volvo S90 - polskie ceny i gama silników
Ledwo przyzwyczailiśmy się do tego, że znamy wygląd flagowej limuzyny od szwedzkiego producenta, a tu już pojawiły się polskie ceny dla wszystkich sześciu wersji silnikowych. S90 startuje od 171 600zł za model D3.
Od samego początku klienci będą mieli do dyspozycji po dwa motory benzynowe i dwa diesle. Pozostałe dołączą w drugiej połowie listopada. Oczywiście wszystkie silniki mają pojemność dwóch litrów.
„Pierwszą” listę otwierać będzie dieslowska jednostka D4 o mocy 190 KM. Póki co tylko z ośmiobiegowym automatem. Ceny od 209 300 zł za wersję Momentum. Od razu też będzie można zamówić topowego diesla D5 generującego 235 KM, na stałe napędzającego wszystkie cztery koła. Tutaj ceny (za Momentum, najsłabsze wersje Kinetic pojawią się jesienią) rozpoczynają się od 233 200 zł.
Oba modele mają elektronicznie ograniczoną prędkość do 230km/h i przyspieszają do 100km/h odpowiednio w 8,2 i 7,2 sekundy.
Miłośnicy benzyn od razu mają niemal pełne pole do popisu. W ofercie znajduje się od razu zarówno 254-konne T5 (przedni napęd, 0-100 km/h w 6,8 s.) jak i podwójnie doładowane T6 o mocy 320 KM (AWD, a z „setką” mieści się poniżej 6 sekund). Za możliwość tankowania taniej ostatnio benzyny bezołowiowej zapłacimy odpowiednio 218 900 i 274 400 zł.
Późną jesienią lista powiększy się o jednostki zarówno najsłabsze, jak i najmocniejsze. Do grupy wysokoprężnej doszlusuje 150-konne D3. Pojawią się też skrzynie manualne oraz napęd na cztery koła (w odmianie D4). Oba te diesle będzie można też zamówić w najniższej wersji wyposażenia – Kinetic.
Na drugim końcu gamy znajdzie się hybryda T8 Twin Engine, którą znacie już z XC90. Ma w sumie 407 KM i pozwoli osiągnąć pięciometrowej limuzynie 100km/h w 5,2 sekundy. Za komfort jazdy takim „hybrydowcem” będziecie musieli wydać między 330 500 a 346 600 zł, nie licząc dodatkowego wyposażenia.
Z niecierpliwością czekamy, aż któryś z nich wpadnie w nasze ręce.