To nie koniec nowości BMW. Debiutuje odświeżony trzylitrowy diesel
W Bawarii trwa festiwal nowości. X2 PHEV, "Piątka" i "szóstka GT" po lfitingu, Mini Countryman. Jutro nowa "czwórka". Dziś nowy trzylitrowy diesel BMW.
Końcówka maja w Monachium jest bardzo gorąca. Nowe modele, liftingi i zmiany na nowy rok modelowy zdominowały branżowe wiadomości. Dziś poznaliśmy kolejną. Diesel BMW o pojemności trzech litrów (sześciocylindrowy, oczywiście) przeszedł modernizację.
Rzędowa "szóstka" na start zyskała trochę mocy i momentu obrotowego (odpowiednio 21 KM i 30 Nm). To przekłada się na 286 KM oraz 650 Nm. Moment obrotowy będzie dostępny od 1 500 obr./min.. Dodatkowo jednostka otrzymała instalację 48V oraz system "miękkiej hybrydy". Pozwoli to spełnić coraz ostrzejsze normy emisji przy zachowaniu osiągów... i oczywiście klasycznego dla BMW układu sześciu cylindrów w jednym rzędzie.
Zmiany przejdzie też wersja z podwójnym doładowaniem. Tutaj całkowita moc wzrośnie do 340 KM i 700 Nm.
Nowy diesel BMW na początku trafi do serii 7. Nowe BMW 730d będzie miało poprawione osiągi. Tylnonapędowa wersja z krótkim rozstawem osi 100 km/h osiągnie w 5,9 sekundy, a odmiana xDrive w 5,6. Z kolei 740d xDrive będzie potrzebować na sprint do "setki" równych 5 sekund.
Nowe silniki pojawią się latem również w "iksach" - zaplanowano je w X3, X4, X5 i X6, zarówno w wersji xDrive30d, jak i xDrive40d.
Przy okazji prezentacji nowego silnika, BMW poszerzyło ofertę serii 2 Gran Coupe. Teraz w salonach pojawi się 218d z dwulitrowym dieslem o mocy 150 KM oraz 220d xDrive z silnikiem 190 KM, napędem na 4 koła i obowiązkowym automatem.
A, na dodatek seria 3 otrzyma BMW Operating System 7 w standardzie (będzie Android Auto!), serie 7 i 8 poprawioną pracę skrętnej tylnej osi oraz nowe lakiery (Phytonic Blue i Frozen Bluestone Metallic) i wnętrza (świetne biał0-granatowe połączenie).
Wszystkie zmiany pojawią się na rynku latem 2020 roku.