Nowy Xpeng P7 unosi drzwi do góry i ma dużo "iksów" w stylistyce. Wydajność zrobi wrażenie

Nie dość, że ma bardzo ciekawą stylistykę, to jeszcze zajedzie na jednym ładowaniu dalej, niż zakładaliśmy. Xpeng P7 2026 zapowiada się bardzo ciekawie.

Całkowicie nowy Xpeng P7 zadebiutuje jeszcze w tym roku. Sedan klasy średniej, dostępny wyłącznie w Chinach, otrzymał potężny zastrzyk mocy oraz szereg technicznych i wizualnych zmian. Producent zdecydował się na trzy warianty napędu – każdy oferuje coś innego.

Nowy Xpeng P7 stawia na zasięg. To będzie jego mocna cecha

Podstawowa wersja nowego Xpeng P7 otrzymała pojedynczy silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi. Jednostka generuje 363 KM i czerpie energię z akumulatora litowo-żelazowo-fosforanowego produkcji EVE Energy. Dokładna pojemność baterii pozostaje na razie tajemnicą.

Klienci, którzy stawiają na zasięg, mogą wybrać wersję Long Range. Moc silnika nie ulega zmianie. To nadal jest to 363 KM, ale zastosowano tu większy akumulator NMC od dostawcy CALB. Dzięki temu samochód powinien pokonać więcej kilometrów na jednym ładowaniu.

Najmocniejszy wariant to odmiana z napędem na obie osie. Xpeng zachował tylny silnik o mocy 363 KM, a dodatkowo dodał przednią jednostkę o mocy 223 KM. Łączna moc układu wynosi więc 586 KM. Samochód otrzymał też wydajniejsze hamulce Brembo z pomarańczowymi zaciskami oraz akumulator NMC tej samej produkcji co w wersji Long Range.

Nieoficjalnie mówi się, że najwydajniejszy wariant przejedzie na jednym ładowaniu ponad 700 kilometrów według normy WLTP. To byłby wynik zadowalający wiele osób.

Sportowe opony i detale z włókna węglowego

Wszystkie warianty modelu będą dostępne z obręczami w rozmiarach 20 i 21 cali. Na przodzie znajdą się opony 245 mm, a z tyłu 275 mm, w obu przypadkach są to ogumienie Michelin Pilot Sport EV. Producent zaprezentował trzy różne wzory felg, z których każdy ma sportowy charakter.

Xpeng P7 2026

Nowy P7 wyróżni się także detalami z kutego włókna węglowego. Elementy te trafiły m.in. na obudowy lusterek bocznych oraz panele za przednimi nadkolami.

Jeszcze większy i bardziej luksusowy. Do tego Xpeng P7 pozostanie lekki

Nowe wcielenie Xpeng P7 mierzy 5017 mm długości i 1970 mm szerokości. Wysokość wynosi 1427 mm, a rozstaw osi sięga 3008 mm. Masa własna auta to 2090 kg - zaskakująco niska, jak na długość i rozstaw osi. Takie wymiary powinny przełożyć się na przestronną kabinę, choć producent jeszcze nie ujawnił wnętrza.

Premiera już niebawem

Xpeng planuje oficjalną premierę modelu podczas targów motoryzacyjnych w Kantonie (Guangzhou) w trzecim kwartale 2025 roku. Nowa generacja P7 będzie początkowo oferowana wyłącznie na rynku chińskim.