Odświeżony elektryczny Lexus RZ debiutuje w Polsce. Znamy jego ceny

Poprawiony Lexus RZ debiutuje w polskiej ofercie marki. Po raz pierwszy dostaniemy w nim układ kierowniczy steer-by-wire. Ile kosztuje ten model?

Lexus RZ w nowym, nieco poprawionym wydaniu, wreszcie debiutuje w Polsce. Elektryczny SUV został udoskonalony pod względem technicznym i konstrukcyjnym. Nadwozie zyskało większą sztywność, zawieszenie ma nowe nastawy, a gama wersji napędowych jest szersza. Niezmiennie podstawą oferty pozostaje bateria trakcyjna o pojemności 77 kWh, która zasila trzy warianty napędowe.

Bazowy Lexus RZ 350e oferuje napęd na przednie koła i 224 KM mocy. Odmiana RZ 500e korzysta z układu DIRECT4 i rozwija 380 KM, natomiast topowy wariant RZ 550e F SPORT zapewnia 408 KM oraz układ steer-by-wirez wolantem i z wirtualną skrzynią biegów.

Na polskim rynku model dostępny jest w czterech liniach wyposażeniowych: Business, Prestige, Omotenashi oraz F SPORT.

Lexus RZ 2025. W przedsprzedaży postawiono na niższe ceny

Podstawowa wersja Business oferuje 14-calowy ekran z systemem Lexus Link Pro i obsługą Apple CarPlay i Android Auto bezprzewodowo i dwustrefową klimatyzację z czujnikiem wilgotności. W standardzie jest też kamera 360 i czujniki parkowania. Na pokładzie jest także Lexus Safety System +3, podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele przednie w ośmiu kierunkach, tapicerka Tahara z dekorami Tsuyasumi oraz 18-calowe felgi aluminiowe i przyciemniane szyby.

Wyżej pozycjonowana odmiana otrzymuje 20-calowe felgi aluminiowe, cyfrowe lusterko wsteczne, 7-calowy ekran kierowcy i wyświetlacz HUD o przekątnej 10 cali. Do wyboru są m.in. pakiet Design (10 000 zł), dach panoramiczny (6000 zł) oraz pakiet Bi-Tone (2000 zł, tylko dla wersji 500e).

Wersja Napęd Moc Cena od
RZ 350e Business FWD 224 KM 237 800 zł
RZ 500e Business AWD DIRECT4 380 KM 254 200 zł
RZ 350e Prestige FWD 224 KM 246 000 zł
RZ 500e Prestige AWD DIRECT4 380 KM 262 400 zł
RZ 500e Omotenashi AWD DIRECT4 380 KM 278 800 zł
RZ 550e F SPORT AWD DIRECT4 408 KM 299 300 zł

Na szczycie są dwie wersje: Omotenashi i F Sport

Ta wersja wyposażona jest w grafitowe 20-calowe felgi, reflektory adaptacyjne AHS, wentylowane fotele przednie z tapicerką Ultrasuede oraz system Lexus Teammate umożliwiający autonomiczne parkowanie. Pojawia się także oświetlenie ambientowe z 64 kolorami. Opcjami pozostają pakiet Steer-by-wire (10 000 zł) oraz pakiet Luxury (15 000 zł) obejmujący nagłośnienie Mark Levinson i dach fotochromatyczny.

Lexus RZ 2025

Topowa odmiana ma w standardzie układ steer-by-wire z wolantem oraz funkcję Interactive Manual Drive. Ten wariant rozwija 408 KM i ma przeprojektowane zawieszenie wraz z systemem VDIM. Wyróżnia się 20-calowymi felgami Aero, sportowymi zderzakami, dyfuzorem i spojlerem. Wnętrze wykończono w tonacji Black&Dark Grey z detalami Micro-geometric. Opcjonalny pakiet Luxury (15 000 zł) dodaje nagłośnienie Mark Levinson i dach fotochromatyczny.

Źródło: Lexus