Odświeżony elektryczny Lexus RZ debiutuje w Polsce. Znamy jego ceny
Poprawiony Lexus RZ debiutuje w polskiej ofercie marki. Po raz pierwszy dostaniemy w nim układ kierowniczy steer-by-wire. Ile kosztuje ten model?
Lexus RZ w nowym, nieco poprawionym wydaniu, wreszcie debiutuje w Polsce. Elektryczny SUV został udoskonalony pod względem technicznym i konstrukcyjnym. Nadwozie zyskało większą sztywność, zawieszenie ma nowe nastawy, a gama wersji napędowych jest szersza. Niezmiennie podstawą oferty pozostaje bateria trakcyjna o pojemności 77 kWh, która zasila trzy warianty napędowe.
Bazowy Lexus RZ 350e oferuje napęd na przednie koła i 224 KM mocy. Odmiana RZ 500e korzysta z układu DIRECT4 i rozwija 380 KM, natomiast topowy wariant RZ 550e F SPORT zapewnia 408 KM oraz układ steer-by-wirez wolantem i z wirtualną skrzynią biegów.
Na polskim rynku model dostępny jest w czterech liniach wyposażeniowych: Business, Prestige, Omotenashi oraz F SPORT.
Lexus RZ 2025. W przedsprzedaży postawiono na niższe ceny
Podstawowa wersja Business oferuje 14-calowy ekran z systemem Lexus Link Pro i obsługą Apple CarPlay i Android Auto bezprzewodowo i dwustrefową klimatyzację z czujnikiem wilgotności. W standardzie jest też kamera 360 i czujniki parkowania. Na pokładzie jest także Lexus Safety System +3, podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele przednie w ośmiu kierunkach, tapicerka Tahara z dekorami Tsuyasumi oraz 18-calowe felgi aluminiowe i przyciemniane szyby.
Wyżej pozycjonowana odmiana otrzymuje 20-calowe felgi aluminiowe, cyfrowe lusterko wsteczne, 7-calowy ekran kierowcy i wyświetlacz HUD o przekątnej 10 cali. Do wyboru są m.in. pakiet Design (10 000 zł), dach panoramiczny (6000 zł) oraz pakiet Bi-Tone (2000 zł, tylko dla wersji 500e).
| Wersja | Napęd | Moc | Cena od |
|---|---|---|---|
| RZ 350e Business | FWD | 224 KM | 237 800 zł |
| RZ 500e Business | AWD DIRECT4 | 380 KM | 254 200 zł |
| RZ 350e Prestige | FWD | 224 KM | 246 000 zł |
| RZ 500e Prestige | AWD DIRECT4 | 380 KM | 262 400 zł |
| RZ 500e Omotenashi | AWD DIRECT4 | 380 KM | 278 800 zł |
| RZ 550e F SPORT | AWD DIRECT4 | 408 KM | 299 300 zł |
Na szczycie są dwie wersje: Omotenashi i F Sport
Ta wersja wyposażona jest w grafitowe 20-calowe felgi, reflektory adaptacyjne AHS, wentylowane fotele przednie z tapicerką Ultrasuede oraz system Lexus Teammate umożliwiający autonomiczne parkowanie. Pojawia się także oświetlenie ambientowe z 64 kolorami. Opcjami pozostają pakiet Steer-by-wire (10 000 zł) oraz pakiet Luxury (15 000 zł) obejmujący nagłośnienie Mark Levinson i dach fotochromatyczny.
Topowa odmiana ma w standardzie układ steer-by-wire z wolantem oraz funkcję Interactive Manual Drive. Ten wariant rozwija 408 KM i ma przeprojektowane zawieszenie wraz z systemem VDIM. Wyróżnia się 20-calowymi felgami Aero, sportowymi zderzakami, dyfuzorem i spojlerem. Wnętrze wykończono w tonacji Black&Dark Grey z detalami Micro-geometric. Opcjonalny pakiet Luxury (15 000 zł) dodaje nagłośnienie Mark Levinson i dach fotochromatyczny.


