Omoda 5 Hybrid wjeżdża na rynek. Ma 224 KM, planem jest niska cena
Omoda 5 Hybrid oficjalnie debiutuje w Europie. Co oferuje i czego możemy się po niej spodziewać?
Tak, kolejne auto z Chin. Tak, znowu w Polsce. Chery, Omoda i Jaecoo zasypują nas nowościami. Jedną z kluczowych będzie Omoda 5 Hybrid, która światło dzienne ujrzała już kilkanaście dni temu. Teraz chińska marka pochwaliła się garścią dodatkowych informacji.
Omoda 5 Hybrid, czyli z prądem, ale bez ładowania z gniazdka
Nowa Omoda 5 Hybrid korzysta z hybrydowego systemu SHS-H, który łączy jednostkę spalinową i dwa silniki elektryczne. Pod maską znajduje się silnik 1.5 TGDi, który pracuje w cyklu Millera, oferujący 143 KM. Główna jednostka elektryczna generuje 204 KM, a łączna moc systemowa wynosi 224 KM. Moment obrotowy to 215 Nm, a cała moc trafia na przednie koła. Hybrydowa Omoda przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 175 km/h. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 5,3 litra na sto kilometrów.
Jakie gabaryty ma hybrydowa Omoda?
Tutaj nie ma żadnych zmian względem wersji benzynowej, bez wsparcia jednostki elektrycznej. Długość to 4450 mm, szerokość sięga 1820 mm, a wysokość to 1590 mm. Pojemność bagażnika wynosi 442 litry, a po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń rośnie do 1149 litrów.
Co znajdziemy w wyposażeniu tego samochodu?
W podstawowej wersji Omoda 5 Hybrid oferuje 17-calowe felgi aluminiowe oraz reflektory LED. W standardzie znajdują się także elektrycznie regulowane lusterka i cyfrowy kokpit z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala. Samochód wyposażono w tempomat adaptacyjny, kamerę cofania oraz asystenta pasa ruchu. W kabinie znalazły się sportowe fotele oraz porty USB-C i USB-A.
Topowa wersja dodaje więcej ciekawych elementów
Wyższa wersja uzuipełnia to wszystko o 18-calowe felgi aluminiowe i relingi dachowe. W kabinie zastosowano tapicerkę z ekologicznej skóry, podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz podgrzewaną kierownicę. Do tego dochodzą przyciemniane tylne szyby, szyberdach oraz system nagłośnienia Sony. Flagowa wersja obejmuje również kamerę 540 stopni i elektrycznie składane lusterka boczne.
Hybrydowa Omoda 5 pojawi się w salonach już w październiku
Zakładamy, że ceny tego modelu będą o około 10 000 złotych wyższe (co najmniej) od porównywalnej wersji spalinowej. Oficjalna premiera tego auta w naszym kraju odbędzie się na początku przyszłego miesiąca.


