Omoda 5 Hybrid wjeżdża na rynek. Ma 224 KM, planem jest niska cena

Omoda 5 Hybrid oficjalnie debiutuje w Europie. Co oferuje i czego możemy się po niej spodziewać?

Tak, kolejne auto z Chin. Tak, znowu w Polsce. Chery, Omoda i Jaecoo zasypują nas nowościami. Jedną z kluczowych będzie Omoda 5 Hybrid, która światło dzienne ujrzała już kilkanaście dni temu. Teraz chińska marka pochwaliła się garścią dodatkowych informacji.

Omoda 5 Hybrid, czyli z prądem, ale bez ładowania z gniazdka

Nowa Omoda 5 Hybrid korzysta z hybrydowego systemu SHS-H, który łączy jednostkę spalinową i dwa silniki elektryczne. Pod maską znajduje się silnik 1.5 TGDi, który pracuje w cyklu Millera, oferujący 143 KM. Główna jednostka elektryczna generuje 204 KM, a łączna moc systemowa wynosi 224 KM. Moment obrotowy to 215 Nm, a cała moc trafia na przednie koła. Hybrydowa Omoda przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 175 km/h. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 5,3 litra na sto kilometrów.

Omoda 5 Hybrid 2025

Jakie gabaryty ma hybrydowa Omoda?

Tutaj nie ma żadnych zmian względem wersji benzynowej, bez wsparcia jednostki elektrycznej. Długość to 4450 mm, szerokość sięga 1820 mm, a wysokość to 1590 mm. Pojemność bagażnika wynosi 442 litry, a po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń rośnie do 1149 litrów.

Co znajdziemy w wyposażeniu tego samochodu?

W podstawowej wersji Omoda 5 Hybrid oferuje 17-calowe felgi aluminiowe oraz reflektory LED. W standardzie znajdują się także elektrycznie regulowane lusterka i cyfrowy kokpit z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala. Samochód wyposażono w tempomat adaptacyjny, kamerę cofania oraz asystenta pasa ruchu. W kabinie znalazły się sportowe fotele oraz porty USB-C i USB-A.

Topowa wersja dodaje więcej ciekawych elementów

Wyższa wersja uzuipełnia to wszystko o 18-calowe felgi aluminiowe i relingi dachowe. W kabinie zastosowano tapicerkę z ekologicznej skóry, podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz podgrzewaną kierownicę. Do tego dochodzą przyciemniane tylne szyby, szyberdach oraz system nagłośnienia Sony. Flagowa wersja obejmuje również kamerę 540 stopni i elektrycznie składane lusterka boczne.

Hybrydowa Omoda 5 pojawi się w salonach już w październiku

Zakładamy, że ceny tego modelu będą o około 10 000 złotych wyższe (co najmniej) od porównywalnej wersji spalinowej. Oficjalna premiera tego auta w naszym kraju odbędzie się na początku przyszłego miesiąca.