Omoda 9 trafi do Polski, choć jeszcze nikt tego nie potwierdził oficjalnie. Jaki jest nowy, duży chiński SUV?

Chińska marka Omoda na razie ma w Polsce tylko jeden model. Ale pewnie w przyszłym roku to się zmieni i do oferty dołączy Omoda 9, duży hybrydowy SUV. Co o nim wiemy?

  • Omoda 9 to duży SUV z napędem PHEV
  • Znany jest też jako Exeed RX, submarka koncernu Chery
  • Z nieoficjalnych informacji wynika, że marka planuje jego wprowadzenie w Polsce

Koncern Chery zamierza mocno inwestować w Europę. W zależności od rynku będzie korzystał z różnych marek, dla których produkcję ulokowano głównie w hiszpańskiej fabryce, odkupionej od Nissana. Póki co wyjadą z niej SUV-y Ebro oraz Omoda 5. Ale w planach jest już Omoda 9, która niedługo pojawi się na pozaeuropejskich rynkach.

Wiemy jednak, że ten model może być oferowany w Polsce. Informacja wypłynęła z mediów społecznościowych, marka przeprowadzała ankiety dotyczące planów zakupowych i informowała o pewnych nowościach.

Czym jest Omoda 9?

Samochód oferowany jest na rynku od dwóch lat jako Exeed RX, lub Exeed Yaoguang. Na rynku południowoafrykańskim jest jednak dostępny jako Omoda C9. Firma wprowadza go też do Malezji i Australii. Jest też w rosyjskiej ofercie chińskiego koncernu Chery.

To duży SUV, mierzący 4781 mm długości. Szerokość to 1920 mm, a rozstaw osi to 2815 mm. Widać więc, że celuje w segment kompaktowych SUV-ów, ale nieco przerasta je rozmiarami, zbliżając się nawet do przedstawicieli crossoverów klasy średniej.

Omoda 9

Wystylizowany jest na "SUV-a Coupe", a w środku oferuje wnętrze, które może aspirować do segmentu premium. Przynajmniej jeśli chodzi o sferę wizualną. Duże ekrany, skóra, eleganckie przełączniki mogą przyciągnąć klientów, którzy szukają czegoś więcej. Zapewne za mniej.

Samochód na różnych rynkach oferowany jest w różnych wariantach silnikowych. W Australii i Malezji zadebiutuje z dwulitrowym silnikiem turbo. W Europie zobaczymy go jako hybrydę PHEV.

To ciekawy system, korzystający z jednostki 1.5 Turbo. Jeśli jednak spodziewacie się niewielkiej mocy, to Chińczycy Was zaskoczą. Na rynkach, na których Omoda 9 jest dostępna, w topowej wersji to 1.5 Turbo wraz z dwoma silnikami elektrycznymi osiąga ponad 600 KM i ponad 900 Nm momentu obrotowego.

Do tego ma akumulator o pojemności ponad 34 kWh, więc zasięg na samym prądzie powinien przekraczać 150 km.

Czekamy na potwierdzenie i więcej informacji, bo może to być ciekawa propozycja na polskim rynku.