Opel Insignia Country Tourer dołącza do gamy
Insignia na szczudłach zadebiutowała najpierw jako Buick Regal TourX, a chwilę później także jako Opel/Vauxhall Insignia Country Tourer i... Holden Commodore. Czym wyróżnia się międzynarodowe podwyższone dziecko?
Zeszłej nocy światło dzienne ujrzał Buick Regal TourX, będący amerykańskim odpowiednikiem Opla Insignii Country Tourer. Nie trzeba było długo czekać na pierwsze zdjęcia europejskiego modelu. I oto jest, flagowy wariant "średniaka" z Rüsselsheim. Choć tytuł ten zapewne straci w momencie premiery usportowionej wersji OPC.
Tak jak można się było spodziewać, Country Tourer został oparty na odmianie kombi. Na pierwszy rzut oka widać jednak, że mamy do czynienia z podwyższoną o 20 mm wersją. Nowością są przede wszystkim plastikowe nakładki na nadkolach, progach i w dolnych partiach przeprojektowanych zderzaków. Dzięki temu samochód nabrał charakteru i przynajmniej wyglądem stara się udowodnić, że niestraszne mu szutry i dukty.
Opel Insignia Country Tourer nie będzie pełnoprawną terenówką, ale czy ktokolwiek tego od niego oczekuje? Niemniej, trzeba zaznaczyć, że napęd na wszystkie koła ma występować w tej wersji standardowo, a to już rzadkość w czasach, w których samochody wyglądają na bardziej kompetentne niż są w rzeczywistości. Mowa, oczywiście, o napędzie Twinster oprawcowanym przez firmę GKN, który można zamawiać także z tradycyjną Insignią. Warto dodać, że dokładnie to samo rozwiązanie zastosowano w najnowszym Fordzie Focusie RS. Najprawdopodobniej trafi ono także do szykowanej przez Opla Insignii OPC.
Poza tym wersja Country Tourer otrzyma wszystko to, co tradycyjna Insignia Sport z ustawnym 520-litrowym bagażnikiem. Jeśli nawet po złożeniu siedzeń i uzyskaniu przestrzeni o pojemności aż 1638 litrów, dalej nie będziecie mogli się zapakować, w sukurs przyjdzie bagażnik dachowy, który udźwignie nawet 100 kg. W wyposażeniu uterenowionego "średniaka" mogą znaleźć się m.in. reflektory w technologii full-LED, kamera obejmująca widokiem 360 stopni, systemy Apple CarPlay lub Android Auto, aktywny tempomat i asystent pasa ruchu.
Mimo, że Buick Regal TourX zadebiutuje przed szeroką publicznością już zaraz podczas targów samochodowych w Nowym Jorku, na premierę europejskiej wersji modelu będziemy musieli zaczekać aż do salonu samochodowego we Frankfurcie, który odbędzie się we wrześniu. Wkrótce po niej Insignia Country Tourer trafi oficjalnie do sprzedaży.