Oto nowe Renault Twingo E-TECH 2026, przedpremierowo. Wygląda bosko!

Wygląda niczym prototyp, ma fantastyczny wygląd i proste wnętrze, a do tego kosztuje niewiele. Oto nowe Renault Twingo 2026.

  • Nowe Renault Twingo E-TECH Electric będzie najtańszym modelem na prąd w gamie marki
  • Produkcyjna wersja wiernie odwzorowuje prototyp
  • Zmiany ograniczają się do konstrukcji drzwi
  • Atutem tego samochodu ma być niska cena

Francuzi znowu to zrobili. W ich ofercie pojawi się kolejny model, który nie tylko świetnie wygląda, ale przede wszystkim urzeka swoimi możliwościami. Renault Twingo E-TECH Electric 2026 to najtańszy elektryk w gamie marki, który wygląda niczym restomod pierwszej generacji.

Oczywiście pod nadwoziem kryje się zaawansowana konstrukcja, a wydajność napędu ma być kluczową kwestią. Do sieci wyciekły zdjęcia produkcyjnej wersji, która lada chwila ujrzy oficjalnie światło dzienne. Oto co wiemy o tym samochodzie.

Renault Twingo E-TECH Electric 2026 jest wierne prototypowi, ale zyskało kilka zmian

Przede wszystkim francuska marka zrezygnowała z charakterystycznych drzwi, stawiając na klasyczny układ z dwoma parami "furtek". Tym samym zniknęła klamka, która odwoływała się do pierwszej generacji. To jednak dobry ruch - priorytet dostała praktyczność, a dla wielu osób jest ona kluczową kwestią.

Design Twingo robi świetne wrażenie. Przednie lampy są wąskie i małe, ale charakterystyczne "łuki" ze świateł LED upodabniają je do lamp pierwszej generacji. Na masce zachowano też trzy "wloty powietrza" w prawej części podszybia, patrzac od strony kabiny.

Profil tego modelu wygląda poprostu dobrze. Atrakcyjne felgi (bardzo ładny wzór) i zaokrąglona linia szyb idealnie pasują do bryły. Tył, podobnie jak przód, ma wąskie światła z ledowmi ringami imitującymi kształt oryginalnych lamp z Twingo I.

We wnętrzu postawiono na prostotę, ale w bardzo zgrabnym wydaniu. Panel klimatyzacji znacie ze starszych modeli francuskiej marki. Tutaj ładnie wpasowano go w prostą, także lekko zaokrągloną deskę rozdzielczą. Na szczycie konsoli centralnej jest ekran multimediów (10,1 cala), a za kierownicą ukryto 7-calowy ekran zegarów.

Renault Twingo E-TECH 2026

Na desce rozdzielczej jest też ładny kolorowy panel z wytłoczonym napisem Twingo. Wszystko wskazuje na to, że będzie dostępny w kilku kolorach, korespondujących z odcieniem nadwozia.

Co oferuje nowe Renault Twingo 2026?

Tego jeszcze nie wiemy - oficjalne dane techniczne poznamy po oficjalnej premierze. Najprawdopodobniej jest tu jeden akumulator, o pojemności około 40 kWh. W grę wchodzi też mniejsza bateria - mająca nieco ponad 30 kWh. Celem Francuzów była niska cena, na poziomie 20 000 euro za bazową wersję. Czy udało się to zrobić?

Tu pojawia się ciekawa kwestia. Renault chciało tworzyć Twingo z partnerem i prowadzono w tej kwestii rozmowy z Volkswagenem. Niemcy zrezygnowali ze współpracy i tworzą samodzielnie model ID.1, który na drogi wyjedzie dopiero w... 2027 roku. Oj, coś czuję, że już żałują swojej decyzji.