Peugeot E-3008 i E-5008 potwierdzone. Będą miały zasięg do 700 km

Na konferencji "E-Lion Day" Francuzi przedstawili swoje plany elektryfikacji. Peugeot E-3008 będzie pierwszym modelem nowej generacji.

Peugeot, podczas prezentacji "E-Lion Day", przedstawił plany dotyczące elektryfikacji marki na najbliższe lata. Początek jest już bliski. W drugiej połowie tego roku zostanie zaprezentowany Peugeot E-3008. Krótko po nim pojawi się E-5008, a następnie na rynek trafią kolejne modele, w tym samochody z układem "miękkiej hybrydy".

Peugeot E-3008 na nowej platformie

Nowy Peugeot E-3008 jest o tyle ważny, że będzie pierwszym modelem marki, który oparty będzie na platformie STLA Medium. Nowa baza pozwoli na trzy konfiguracje napędu oraz osiągnięcie zasięgu "do 700 km".

Choć kompaktowe SUV-y zadebiutują jako samochody elektryczne, prawdopodobnie na rynek trafią również wersje z innymi rodzajami napędu. Zwłaszcza na rynkach, które są nieprzystosowane do szybkiego przestawienia na samochody elektryczne. Platforma STLA Medium na to pozwala, choć musimy się spodziewać, że będą to jednostki hybrydowe, a nie stricte spalinowe.

Oprócz tego, w ciągu 2 najbliższych lat powinno zadebiutować pięć nowych aut elektrycznych. Wśród nich będzie między innymi Peugeot E-308 kombi. CEO Peugeota, Linda Jackson, podkreśla że w segmencie elektrycznych, kompaktowych kombi nie ma jeszcze konkurencji i Peugeot ma szanse stać się tutaj "dominatorem". Do konkurowania ma tylko chińską propozycję od MG. E-308 korzystać będzie z nowych silników elektrycznych o mocy 156 KM i baterii pozwalającej na przejechanie do 400 km na jednym ładowaniu. Zresztą, te modele już zadebiutowały, podobnie jak planowany E-408.

 

Peugeot planuje, że do 2025 roku każdy model w gamie będzie miał swój elektryczny odpowiednik, a pięć lat później wszystkie modele w Europie będą w pełni elektryczne. Do tego czasu gama zostanie rozwinięta o samochody doposażone w układy "miękkiej hybrydy". Będą to jednostki 1.2 Puretech o mocy 100 lub 136 KM, z sześciobiegową skrzynią automatyczną o dwóch sprzęgłach. Dodatkowo będą wspierane blisko 30-konnym silnikiem elektrycznym. Silniki te mają zapewnić o 15% wyższą wydajność i być w stanie przejechać do 1 km bez użycia silnika spalinowego. Z badań wynika, że w przypadku 3008 ta jednostka pozwoli na mniej więcej połowiczną jazdę na prądzie, w codziennym użytkowaniu.