Peugeot 3008 2024. Szykujcie się na całkowitą zmianę stylu
Nowy Peugeot 3008 jest już na horyzoncie. Francuska marka rozpoczęła testy kolejnej generacji swojego popularnego SUV-a. Szykujcie się na duże zmiany - stylistyka, a zwłaszcza bryła pojazdu, całkowicie się zmienią.
Francuska marka podkręca tempo. Nowy Peugeot 308 sprzedaje się doskonale, a teraz dołącza do niego efektowny crossover 408. Pomiędzy nimi wciąż obecny jest model 3008 - choć ten ma już na karku kilka lat i jeden duży lifting. Na horyzoncie jest już jednak następca, zbudowany na nowej platformie. Na drogi wyjechały zamaskowane auta, a my sprawdzamy co tu się zmieni.
Peugeot 3008 2024. Szykujcie się na dynamiczniejszą stylistykę
Kilka miesięcy temu na drogi wyjechały muły testowe, które zbudowano w oparciu o nadwozie Citroena C5 Aircross. To jednak tylko zmyłka, gdyż pod spodem kryje się nowa platforma e-VMP. To rozwinięcie konstrukcji obecnie stosowanej w autach koncernu, dostosowane do zaawansowanej elektryfikacji.
Platforma e-VMP jest też nieco większa, co oznacza pojemniejsze wnętrze. Wyraźnie widać tutaj zwiększony rozstaw osi - nie tylko w mule testowym, ale także na zdjęciach zamaskowanych egzemplarzy. Peugeot 3008 2024 wyjechał już na drogi z mocnym kamuflażem.
Choć większość detali zgrabnie ukryto, to jednak część zmian widać gołym okiem, Przede wszystkim wyróżnikiem tego auta stanie się inaczej poprowadzona linia dachu.
Peugeot 3008 2024
Peugeot wyraźnie nawiązuje tutaj do modelu 408. Jest to dość ciekawe, gdyż obydwa auta będą pozycjonowane blisko siebie, a podobna stylistyka wcale nie musi być tutaj wielkim atutem. Zabudowa tylnej szyby stara się ukryć poprowadzoną pod mniejszym kątem szybę. Mimo to widać dużą zmianę wizerunku auta.
Peugeot 3008 dostępny będzie jako hybryda i elektryk
Stellantis jasno zapowiedział swoje plany rozwoju. Wśród nich jest elektryfikacja całej gamy modelowej - w tym tworzenie wersji, które obok wariantów spalinowych będą w pełni elektryczne. Tutaj nie będzie inaczej. Silniki spalinowe oferowane będą jako miękkie hybrydy i warianty plug-in.
Wiadomo, że bazą stanie się nowa wersja silnika 1.2 PureTech, zaś półkę wyżej stanie zmodernizowana wersja konstrukcji 1.6 PureTech. Elektryk z kolei dostanie większy akumulator (ponad 60 kWh) i mocniejszą jednostkę elektryczną.
Oficjalna premiera nowego Peugeota odbędzie się w w drugiej połowie przyszłego roku
Auto trafi na rynek najwcześniej w 2024. W ślad za nim pójdą bliźniacze konstrukcje - Opla, DS-a i Citroena. Nowa platforma może też trafić do samochodów dawnego FCA, czyli do Fiatów i Lancii.