Niemcy dają wybór. Porsche 718 Cayman GT4 i Boxster Spyder dostają skrzynię PDK
Machanie lewarkiem jest fajne, ale wiele osób oczekuje perfekcyjnej skuteczności. Dlatego Porsche 718 Cayman GT4 i Boxster Spyder dostają też przekładnię PDK.
Kochamy dobre manualne skrzynie biegów. Nie ma nic przyjemniejszego niż machanie perfekcyjnie pracującym lewarkiem i wybieranie kolejnych biegów wskakujących z mechanicznych kliknięciem. Niektórzy jednak oczekują pełnej skuteczności i szybkości. Nie ukrywajmy - nawet najlepszy kierowca nie będzie tak szybki, jak dobra skrzynia automatyczna. Dlatego Porsche 718 Cayman GT4 i Boxster Spyder będą oferowane także z przekładnią PDK.
Na szczęście nie będzie to "jedyna słuszna opcja" w Porsche 718 Cayman GT4 i w Boxster Spyder
Porsche jest jedną z tych marek, które dokładnie analizują potrzeby kierowców. I tak oto nowa 911-ka dostała manualną przekładnię, choć sprzedaż takich aut to ledwie malutki procent całego tortu. Nieco inaczej wygląda kwestia w topowych modelach, gdzie prawdziwi puryści często domagają się obecności klasycznego lewarka.
Dlatego właśnie Porsche 718 Cayman GT4 i Boxster Spyder łączą wolnossący 4-litrowy silnik typu bokser z klasyczną 6-biegową przekładnią. Okazuje się jednak, że część klientów chciałby te auta z szybką i bardzo skuteczną skrzynią PDK.
A w myśl maksymy "nasz klient, nasz pan" Porsche uzbroiło te modele właśnie w PDK - potwierdził to przedstawiciel marki w wywiadzie dla EVO. Skrzynie trafią do aut pod koniec bieżącego roku. Nowa opcja to także pozytywny wpływ na osiągi - sprint do setki ma zajmować mniej niż 4,4 sekundy, a prędkość maksymalna przekroczy 305 km/h.
Więcej informacji pojawi się zapewne bliżej debiutu. Jeśli chcecie postawić takie auto w swoim garażu, to biegnijcie do salonów, bowiem liczba egzemplarzy z pewnością będzie ograniczona.