Porsche 718 Cayman GT4 oraz Spyder dostępne już w Polsce [CENY]
Topowa ewolucja, napędzana wciąż wolnossącym, sześciocylindrowym silnikiem, trafiła do polskiego cennika. Za najciekawszą odmianę 718-ki trzeba zapłacić ponad 400 tys. zł.
Choć Porsche 718 Cayman i Boxster wciąż należą do najlepszych w swojej klasie, wiele osób narzekało na czterocylindrowe silniki turbo. W topowej odmianie GT4 mamy za to potężny, bo czterolitrowy silnik bokser o sześciu cylindrach, bez żadnego doładowania. Trafia on też do wyczynowych wersji 911-ki. W modelu 718 ma 420 KM oraz moment obrotowy wynoszący 420 Nm, dostępny od 5 000 do 6 800 obr/min. Czerwone pole zaczyna się przy "ósemce" na obrotomierzu - jest to więc naprawdę sportowa jednostka w starym stylu. Skrzynia biegów? Oczywiście dostępna jest ręczna. Osiągi? 4,4 sekundy do 100 km/h i 304 km/h prędkości maksymalnej. W przypadku modelu 718 Spyder, z tym samym silnikiem, sprint jest podobny, a prędkość maksymalna o 3 km/h wolniejsza. Do tego samochody mają zmienione zawieszenie, rozbudowaną aerodynamikę oraz sporo "wyczynowych" wstawek we wnętrzu - zarówno tych cieszących oko, jak i poprawiających prowadzenie - lekkie kubełkowe fotele wykończone alcantarą, czy kierownica obszyta tym samym materiałem.
A ceny? Porsche 718 Cayman GT4 wyceniono na 478 000 zł. Spyder jest tańszy - kosztuje 456 000 zł. Do tego oczywiście lista opcji, która jest w stanie podnieść cenę o połowę.