Porsche 718 GTS - Najmocniejsza "czwórka"?

Porsche ma kolejnego GTS-a w gamie. Do rodziny dołączył model 718. Ta sportowo zorientowana wersja pozostanie napędzana silnikiem czterocylindrowym - o mocy 365 KM.

Z zewnątrz GTS poznamy po nowym przednim zderzaku oraz przyciemnionych lampach - to z przodu. Z tyłu znajdziemy centralnie zamontowany nowy wydech oraz delikatnie zmodernizowany tył. Całości efektu doda odpowiedni napis i dedykowane czarne felgi z satynowym wykończeniem.

We wnętrzu standardowo znajdziemy pakiet Sport Chrono, kierownicy i fotele wykończone alcantarą a także kilka "znaczków" z logo GTS.

Porsche 718 GTS Cayman

Najważniejsze jest jednak pod maską. Centralnie umieszczony silnik, to 2,5 litrowa czterocylindrówka z doładowaniem. Trochę szkoda, że w GTS nie zdecydowano się na szóstkę, ale osiągi powinny rekompensować brak dwóch "garnków". 718 GTS ma bowiem 365 KM i 430 Nm, które są przenoszone na tylną oś poprzez sześciobiegowy manual lub przekładnię PDK. Z "automatem" osiągi zamykają się w 4,1 sekundy do 100 km/h oraz prędkości maksymalnej 290 km/h.

Porsche nie podało informacji o tym, czy nastąpiły jakieś zmiany w zawieszeniu i układzie hamulcowym.

Za to w Niemczech już można go zamawiać. Cena za Caymana wynosi minimum 76 137 Euro, a Boxter jest nieco droższy - cenniki rozpoczynają się od 78 160 Euro.