Porsche 911 Carrera T 2023. "Dostajesz więcej i mniej - za więcej"
Porsche 911 Carrera T 2023 to auto dla purystów, ceniących sobie surowe doznania z jazdy. Manualna skrzynia biegów i sportowe dodatki intensyfikują doznania z jazdy, zaś brak kilku elementów i cieńsze szyby przybliżają nas do surowego charakteru pierwszych generacji tego auta.
W 2022 roku ciężko jest znaleźć nowe sportowe auto, które oferuje prawdziwie analogowe doznania z jazdy. Zwykle w takim przypadku trzeba sięgać po najdroższe konstrukcje, takie jak Porsche 911 GT3. Teraz jednak pojawia się prostszy substytut, który nie wymaga wykładania na stół minimum miliona złotych. Porsche 911 Carrera T 2023 oferuje więcej sportu i mniej komfortu - w sam raz, aby rozpieścić purystów.
Porsche 911 Carrera T 2023 ma manualną skrzynię biegów - z 7 przełożeniami
Nie znajdziecie tutaj automatycznej konstrukcji PDK - przynajmniej nie w seryjnym wyposażeniu. Pedał sprzęgła wytrenuje więc lewą nogę kierowcy, zaś prawa ręka bez wątpienia będzie miała dużo zabawy, zwłaszcza na krętych górskich drogach.
911 T nawiązuje do tradycji klasycznych Touringów z gamy Porsche. W nowym wydaniu oznacza to między innymi brak tylnej kanapy i obniżone o 10 mm zawieszenie PASM, będące tutaj standardowym wyposażeniem.
Tutaj zredukowano także liczbę wygłuszeń i zastosowano cieńsze szyby. W efekcie w kabinie jest głośniej, ale potęguje to też doznania z jazdy - głównie te akustyczne, dobiegające z tyłu auta.
Porsche 911 Carrera T 2023 korzysta z 3-litrowego boksera
Jest to 385-konna wersja tej jednostki. 450 Nm dostępnych w szerokim zakresie obrotów zapewnia dobrą dynamikę i elastyczność. Sprint do setki zajmuje 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 291 km/h.
W porównaniu do standardowej Carrery, Carrera T oferuje dodatkowo system Porsche Torque Vectoring z modelu Carrera S. To system wektorowania mocy z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału, przydatna podczas zabawy w zakrętach.
Standardowe wyposażenie obejmuje także pakiet Sport Chrono, z pięknym stoperem ulokowanym na szczycie deski rozdzielczej. To dodatek, którego nie może zabraknąć w takim aucie.
Co ciekawe 911 Carrera T może także zyskać skrętną tylną oś, zarezerwowaną do tej pory dla Carrery S.
Porsche 911 Carrera T 2023 zyskało także nowe felgi i kilka innych dodatków z zakresu wyposażenia
Wsiadając do wnętrza zauważycie chociażby sportowe fotele Plus, które oferują lepsze trzymanie boczne. Nie zabrakło tutaj także sportowej kierownicy GT, idealnie pasującej do charakteru wnętrza tego samochodu.
Stylistyka nadwozia wyróżniona jest 20-calowymi z przodu i 21-calowymi z tyłu felgami aluminiowymi o nowym wzorze. Auto można zamówić także z naklejkami Carrera T na dolnych partiach drzwi.
Carrera T to redukcja masy. Tutaj zrzucono 35 kilogramów
W efekcie samochód ten waży 1470 kilogramów i oferuje elementy, których już nie dostaniemy w modelu Carrera - takie jak chociażby manualna skrzynia biegów czy szereg dodatków z wersji Carrera S.
Tym samym wersja T staje się świetnym rozwiązaniem dla fanów motoryzacji w "surowym" wydaniu. To też jeden z tych samochodów, gdzie mniej znaczy więcej. W kabinie może i jest głośniej, ale za to dostajemy szereg rozwiązań poprawiających właściwości jezdne tego auta.
Nikogo nie powinno więc dziwić to, że Porsche 911 Carrera T jest droższe od zwykłej Carrery. Cennik tego modelu otwiera kwota 616 tysięcy złotych, co oznacza 52 000 złotych dopłaty względem standardowego modelu. Dealerzy już przyjmują zamówienia, a pierwsze dostawy rozpoczną się w lutym 2023.