Porsche wie czego pragną puryści. Manual w 911 nigdzie się nie wybiera, pożegnano tylną kanapę
Wiecie, że Porsche 911 doskonale sprzedaje się w wersji z manualną skrzynią biegów? Nie dziwcie się więc, że Niemcy nie porzucą takiego wariantu.
- Porsche 911 zachowa manualną skrzynię biegów
- Ze standardowego wyposażenia zniknęła tylna kanapa
- Niemcy stawiają na potrzeby swoich klientów
Dobre wieści! Mamy rok 2025, Porsche 911 wita się z hybrydą, ale nie oznacza to, że Niemcy porzucą elementy, których pragną klienci. A mowa tutaj przede wszystkim o skrzyni manualnej. Marka z Zuffenhausen słucha głosu właścicieli tych samochodów i dostosowuje ofertę do ich oczekiwań.
Niestety, niektórzy muszą uzbroić się teraz w cierpliwość. Pewne zmiany wymusiły tymczasowe zmiany w gamie, aczkolwiek są to tylko chwilowe utrudnienia.
Porsche 911 zachowa skrzynie manualną, ale do oferty powróci ona w 2026 roku
Dlaczego? Wszystko ze względu na nową gamę jednostek napędowych, wprowadzaną konsekwentnie do 911-ki. Porsche zaprezentowało już unikalną hybrydę T-Hybrid, która zapewne trafi do większej liczby wersji, niż tylko do GTS-a.
Zachowanie manualnej skrzyni jest w interesie marki. Wiecie dlaczego? W ubiegłym roku Porsche sprzedało 50 146 egzemplarzy 911 ki. Wszystko wskazuje na to, że około 20% z tych aut wyjechało z fabryki z manualem. Daje nam to ponad 10 000 pojazdów. To robi wrażenie, gdyż w zasadzie żadna inna marka, która oferuje auta sportowe, nie sprzedaje już wariantów z "manualem".
W przypadku 911-ki duży sukces odniósł 7-biegowy manual w bazowych wersjach, a także powrót klasycznego lewarka w modelu GT3. Jak widać nie brakuje osób, poszukujących czystej radości z jazdy i kochających zabawę w międzygazy.
Ciekawostka: 911 po liftingu straciło tylną kanapę
A dokładniej, to wypadła ona ze standardowego wyposażenia. Dlaczego? Wiele osób i tak traktuje tę przestrzeń jako dodatkowy bagażnik. Tym samym brak kanapy ułatwia upchnięcie tam walizek i toreb. Kanapę można oczywiście zamówić i nie wymaga ona żadnej dopłaty, co docenią osoby, które faktycznie z niej korzystają. Jest to jednak raczej niewielki odsetek nabywców 911-ki.
Co zmieni się w ofercie tego auta?
Bazowa Carrera jest teraz mocniejsza, a wersja GTS to nowoczesna hybryda. W drodze jest też mocno zaktualizowany wariant Turbo, który potencjalnie trafi na rynek w tylnonapędowym wydaniu z manualną skrzynią biegów. To może być odpowiedź na ogromne zainteresowanie modelem Sport Classic, który wykorzystał właśnie taką koncepcję.