Porsche Cayenne 2024 częściowo ujawnione. Ma trzy ekrany na desce rozdzielczej

Na oficjalny debiut nowego modelu musimy poczekać jeszcze parę dni. Tymczasem Porsche Cayenne 2024 odsłania swoje wnętrze.

Porsche Cayenne trzeciej generacji trzyma się naprawdę nieźle. Pięć lat po debiucie przyszedł jednak czas na modernizację. Producent pokaże nowy, odświeżony model 18 kwietnia. Póki co jednak dostaliśmy część informacji, przede wszystkim dotyczących wnętrza Porsche Cayenne 2024.

Porsche Cayenne 2024 - to wnętrze może się podobać?

Muszę przyznać, że pierwszy rzut oka na nowe wnętrze powoduje pozytywne wrażenia. Design został nieco uproszczony i uspokojony, przy zachowaniu wszystkich cech charakterystycznych dla marki.

Niestety nie dotyczy to analogowych zegarów, choć zakrzywiony ekran o przekątnej 12,6" jest w stanie wyświetlić ten klasyczny układ z pięcioma okrągłymi wskaźnikami. Wtedy też na środkowym miejscu pozostaje tradycyjnie obrotomierz. Ale widoków będzie aż siedem, więc możemy upodobnić ekran do każdego innego samochodu.

System multimedialny trafił na panoramiczny wyświetlacz o przekątnej 12,3", wspierający m. in. asystenta głosowego Siri. Standardowo otrzymamy też nawigację z podłączeniem do sieci, a na postoju będzie można korzystać z serwisów streamingowych.

Cayenne 2024

Sterowanie klimatyzacją "spadło" na konsolę środkową. W większości (niestety) również będzie dotykowe, choć podstawowe funkcje korzystać będą w fizycznych przełączników. Obok znalazła się też gałka sterowania głośnością systemu. Fizyczna!

Zamiast tego "zniknął" selektor biegów. A dokładniej został przeniesiony pomiędzy ekran z zegarami oraz system inforozrywkowy.

Porsche Cayenne 2024 dostało też nową kierownicę, bardzo podobną (albo identyczną) jak ta z aktualnego modelu 911.

Trzeci ekran dla pasażera

Ta moda najwyraźniej nie ma zamiaru się skończyć. Klienci nowego Porsche Cayenne 2024 będą mogli zamówić opcjonalnie trzeci ekran multimedialny. Ten znajdzie się przed pasażerem i będzie miał 10,9" przekątnej. Będzie mógł wyświetlać system nawigacyjny oraz multimedia. Na tym wyświetlaczu pasażer będzie mógł też np. oglądać filmy w trakcie jazdy. Został on zabezpieczony filtrem, aby kierowca się w tym czasie nie rozpraszał.

Porsche Cayenne 2024 - co jeszcze wiemy?

Porsche podało też, czego spodziewać się po jednostkach napędowych. Bazowy model korzystać będzie z trzylitrowego silnika V6 o mocy 350 KM. Porsche Cayenne S będzie miało już podwójnie doładowane V8 o mocy 475 KM. Dodatkowo otrzymamy dwie hybrydy. Cayenne E-Hybrid dysponować będzie 469 KM i baterią o pojemności 25,9 kWh (dotychczas był to 17,9 kWh). Na szczycie gamy pojawi się model Turbo S E-Hybrid, ale jego parametry poznamy dopiero później.