Optymalnie szybki, optymalnie wyceniony. Nowe Porsche Macan GTS zaprezentowane.
Jest lepszy w prowadzeniu, ma zapas mocy i doskonale wygląda. Porsche Macan GTS to najsensowniejsza wersja tego auta - zarówno pod kątem ceny jak i osiągów.
A więc tak - zwykły Macan S nie jest wybitnie szybki. Wersja Turbo z kolei kosztuje już dosyć dużo, a granica przesunięta jest w drugą stronę i ciężko niekiedy wykorzystać ten potencjał. Co więc wybrać? Odpowiedź jest bardzo prosta: Porsche Macan GTS.
Po pierwsze - Macan GTS świetnie wygląda
Mamy tutaj nieco bardziej agresywnie stylizowane zderzaki, fenomenalne 20-calowe koła RS Spyder oraz cztery końcówki układu wydechowego. Wszystko to sprawia, że wygląda bardzo atrakcyjnie, ale jednocześnie nie bije po oczach tak jak inne warianty. Tyczy się to także wnętrza. Tutaj oczywiście właściciel ma ogromne pole do popisu, bowiem możliwość indywidualizacji wyglądu jest ogromna. Jednak wyjściowo Porsche Macan GTS wyposażone jest w czarno-czerwone kontrastujące elementy, które podkreślają sportowy charakter tego auta. Są to między innymi obszycia pasów bezpieczeństwa i foteli czy tarcza obrotomierza.
Po drugie - świetnie jeździ
Porsche Macan GTS wyposażone jest w jednostkę 2.9 V6. Dokładnie ten sam silnik znajdziemy w bazowej Panamerze, ale także w Audi RS4. Tutaj generuje on 380 KM i 520 Nm, czyli o 20 KM więcej od poprzednika. Zapewnia to sprint do setki w zadowalające 4,7 sekundy oraz prędkość maksymalną na poziomie 261 km/h. Czego więcej chcieć w SUV-ie?
A na przykład można chcieć dobrego prowadzenia. Tutaj zawieszenie PASM standardowo obniżone jest o 15 mm. Za dopłatą dostępna jest także pneumatyka, przyciągająca auto bliżej ziemi o kolejne 10 mm. Do tego nabywcy GTS-a mogą zdecydować się na specjalne hamulce z powłoką z węglika wolframu lub na pełną ceramikę.
I jeszcze jedna rzecz. Porsche Macan GTS posiada standardowo bardzo dobrze brzmiący i odpowiednio głośny układ wydechowy. Oznacza to, że akustyczne wrażenia z jazdy będą odpowiednio zaakcentowane, czego nie można powiedzieć o słabszych wariantach.
W Polsce od...
... 366 000 zł. Jest to oczywiście dopiero rozgrzewka przed konfiguracyjną przygodą, aczkolwiek trzeba przyznać, że oferta ta zdaje się być naprawdę atrakcyjna. Przede wszystkim dostajemy tutaj kawał doskonale jeżdżącego SUV-a, nie cierpiącego na... nadmiar mocy.