PSA sprzedaje część muzealnej kolekcji. Do wzięcia m.in. Xsara WRC i DS 21 Cabriolet

Koncern PSA postanowił sprzedać część samochodów ze swojej muzealnej kolekcji. Na listę trafiły prawdziwe perełki, które budzą wiele emocji.

Precyzując - PSA wyprzedaje rzeczy z magazynu muzeum Peugeota w Sochaux. Wbrew pozorom nie stoją tam wyłącznie auta z lwem na masce. Tajemnicze hale skrywają wiele skarbów, które teraz mogą zmienić właściciela. Zanurkujmy więc w katalogu i zobaczmy na czym warto zawiesić oko.

Najdroższe auto sprzedawane przez PSA to Peugeot 2008 DKR16

Mowa oczywiście o pojeździe, który startował w rajdzie Dakar. Nie ma on oczywiście nic wspólnego z seryjnym 2008. To prawdziwie wyczynowa maszyna, którą stworzono z myślą o wygrywaniu - co zresztą uczyniła. To jeden z czterech istniejących pojazdów, należący do kierowcy Stéphana Peterhansela. Cena? Estymacje wahają się w granicach od 450 000 do 550 000 euro.

Jest też piękny Citroen DS 21 Cabriolet

To jeden z pierwszych wyprodukowanych egzemplarzy tego auta. DS przeszedł pełną renowację, a wskaźnik przebiegu nie dobił nawet do 10 000 km. Odbija się to na cenie - PSA zakłada, że cena wyniesie od 160 000 do 200 000 euro.

Nawet na 120 000 euro wyceniono AX-a Superproduction

To auto, które startowało w serii Superpro, francuskim odpowiedniku BTCC czy DTM. Auto od 24 lat należy do byłego kierowcy wyścigowego Jean-Pierre Jarie'a, który to startował nim na torach we Francji. Sercem tej maszyny jest 4-cylindrowa jednostka 1.6, która generuje aż 480 KM. Auto nie ma oczywiście prawa do rejestracji.

A może Xsara WRC Loeba?

Dwa litry, 310 KM i unikalny wygląd. Każdy pamięta sukcesy tego auta na rajdowych odcinkach na całym świecie. Sebastian Loeb był nim kolejne rekordy. Teraz takie auto może stanąć w Waszym garażu. To show car, czyli pojazd, który wystawiano na różnych imprezach. Mechanicznie jest jednak w pełni sprawnym autem WRC. Cena? Zakłada się widełki od 52 do 68 tysięcy euro.

Moim faworytem jest torowy Peugeot 406

To samochód, który startował w Cup of Nation w Ameryce Południowej. To odpowiednik BTCC, a auto ma niemal identyczną specyfikację. Niestety, ten pojazd "zgubił" silnik, skrzynię i układ hamulcowy. Byłby jednak doskonałą pamiątką po najlepszych czasach wyścigów samochodów turystycznych.

PSA Pomalować na biało, wrzucić silnik, skrzynię, hamulce i wnętrze, przyczepić kogut TAXI - i gotowe!

Jest też Mercedes Klasy G...

... czyli PEUGEOT P4D. Francuzi również skorzystali z tego projektu, choć ich wykonanie było nieco gorsze. Auta przede wszystkim szybko korodowały i nie radziły sobie dobrze w najtrudniejszych warunkach. Samochód wyceniono maksymalnie na 10 000 euro.

Nie brakuje aut na każdą kieszeń

Np. Citroen GS z 1983 roku wyceniony został na 4 500 euro - i to maksymalnie. To zadbana sztuka, która większość czasu przestała w magazynie. Przebieg? 26 000 km, co gwarantuje idealny stan wnętrza i mechaniki. Tanio kupimy też Citroena BX Sport i starego Citroena LN.

Citoren GS

Poza tym PSA sprzedaje pamiątki

To między innymi kombinezon Jackiego Ickxa z Dakaru z 1991 roku, plakaty i zdjęcia. Ceny są tutaj mocno zróżnicowane - najdroższe przedmioty kosztują nawet kilka tysięcy euro, najtańsze - raptem 50 euro.

Aukcja odbędzie się 20 września o godzinie 15. Licytować mocna osobiście w Musée de l'Aventure Peugeot w Sochaux lub przez internet. Ofertę znajdziecie tutaj.