Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport z hybrydą PHEV i trzema cylindrami pod maską

Brytyjczycy zbroją się w hybrydy plug-in. Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport dostają warianty, które mogą poruszać się wyłącznie na prądzie.

Hybrydy typu PHEV, czyli auta ładowane z gniazdka i umożliwiające jazdę na samym prądzie, stają się coraz popularniejszym rozwiązaniem. Przy okazji jest to też dobry sposób na spełnienie wymagań Unii Europejskiej dotyczących emisji CO2. Nikogo nie powinno więc dziwić, że kolejne marki dołączają takie warianty do swojej oferty. Tym razem padło na Brytyjczyków - Range Rover Evoque P300e i Land Rover Discovery Sport P300e jeżdżą na prądzie, mają dużo mocy i... 3 cylindry.

P300e - co kryje się pod tą nazwą

Wariant o oznaczeniu P300e to kombinacja nowego silnika 1.5, który ma 3 cylindry i jednostki elektrycznej. Konstrukcja spalinowa generuje równo 200 KM, zaś elektryk dostarcza 109 KM. Łączna moc systemowa to aż 309 KM i 540 Nm, co może czynić z tych aut naprawdę sprawne i szybkie pojazdy.

No, może z tą szybkością, to nie jest tak idealnie, bowiem wysoka masa pojazdu ogranicza jego możliwości. Range Rover Evoque rozpędza się do setki w 6,4 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 200 km/h. Land Rover Discovery Sport potrzebuje na sprint do 100 km/h 0,2 sekundy więcej.

Land Rover Discovery Sport P300e

P300e - bateria ma pojemność 15 kWh

Według brytyjskiej marki powinno to wystarczyć na przejechanie nawet do 66 kilometrów na jednym ładowaniu. Ładowanie nie będzie zbyt męczące. Używając wallboxa 7 kW baterię można "zatankować" do pełna w 2 godziny i 12 minut. Jeśli jednak wykorzystamy szybką ładowarkę DC (maksymalna obsługiwana moc to 32 kW), to czas ten spadnie do zaledwie 30 minut.

A ile zajmie ładowanie z klasycznego gniazdka? Cóż, będzie znacznie dłuższe - 6 godzin i 42 minuty to absolutne minimum w takim przypadku.

Range Rover Evoque P300e i Land Rover Discovery Sport P300e - tryby jazdy

Samochody te będą oferowały trzy tryby jazdy. Pierwszy, w pełni hybrydowy, wykorzysta maksymalnie potencjał jednostki elektrycznej i magazynowanej energii aby obniżyć zużycie paliwa. Według normy WLTP Evoque ma zużywać średnie 1,4 litra paliwa, zaś Discovery Sport 1,6 litra.

Drugim trybem jest możliwość w pełni elektrycznej jazdy. W tym ustawieniu auto powinno przejeżdżać nawet blisko 70 kilometrów - przynajmniej według założeń producenta. Trzecią opcją jest tryb ładowania baterii, który pozwala na zachowanie energii lub doładowanie akumulatorów podczas jazdy.