Recaro bankrutuje. Niemiecki producent foteli samochodowych przejdzie restrukturyzację
Recaro złożyło wniosek o upadłość. Legendarny producent sportowych foteli szykuje się do restrukturyzacji, która zaważy o przyszłości tej marki.
- Recaro złożyło wniosek o upadłość
- Mowa o producencie foteli samochodowych
- Jest to firma, która działa na licencji Recaro i wykorzystuje nazwę tej firmy
- Producent foteli lotniczych Recaro, foteli gamingowych i fotelików dziecięcych, działa bez zmian
Ta informacja może być dla Was zaskoczeniem. Producent foteli samochodowych, firma Recaro, złożyła dziś wniosek o upadłość. Zlokalizowany w Kirchheim unter Teck producent przejdzie restrukturyzację, która zaważy o jego przyszłości.
Co ciekawe wniosek o upadłość zaskoczył absolutnie wszystkich, włącznie ze związkami zawodowymi IG Metall, które nie były poinformowane o aktualnej sytuacji firmy. Wiadomo jedynie, że pracownicy w ostatnich latach świadomie odraczali wypłaty, aby firma mogła zachować płynność finansową.
Recaro Automotive GmbH zatrudnia obecnie ponad 200 osób
Zakład w Kirchheim unter Teck dostarcza popularne fotele kubełkowe dla wielu producentów. Warto jednak zaznaczyć, że ta część działalności Recaro funkcjonuje na zasadzie licencji nazwy, którą posiada prywatna amerykańska firma z Clinton Township. To właśnie ona złożyła wniosek o upadłość i szykuje się do restrukturyzacji.
Sąd Rejonowy w Esslingen wyznaczył tymczasowy zarząd firmy, z prawnikiem Holgerem Blümle na czele. To on poprowadzi proces zmian, które mają przywrócić sprawność całej firmie. Mimo to 215 pracowników póki co nie ma gwarancji, że ich miejsca pracy przetrwają.
Teraz IG Metall domaga się, aby pracownicy byli na bieżąco informowani o sytuacji w firmie. Bankructwo oznacza też, że producenci samochodów mogą mieć problem z odbiorem zamówionych foteli, trafiających do wielu sportowych samochodów.
Recaro Holding składa się obecnie z kilku firm
To przede wszystkim działalność funkcjonująca pod szyldem Aircraft Seating (produkująca fotele do samolotów, siedziba w Schwäbisch Hall, eGaming (w Stuttgarcie) i dwie licencyjne: Automotive Seating (bankrutująca) i Kids (produkuje foteliki dla dzieci).
Historia firmy sięga 1906 roku, kiedy to Wilhelm Reutter otworzył firmę Stuttgarter Carosserie und Radfabrik.Ta firma przez lata oferowała szereg produktów, a pod późniejszym szyldem Stuttgarter Karosseriewerk Reutter & Co. tworzyła nadwozia dla wielu samochodów.
Co ciekawe to właśnie ta firma przyczyniła się do rozwoju Porsche. Założyciel marki zamawiał w niej nadwozia do pierwszych aut swojej produkcji. Przed wojną tworzyła też nadwozia dla prototypowych Volkswagenów 303, a po wojnie, w 1949 roku, zaczęła wytwarzać nadwozia Porsche 356.
W międzyczasie swoją ofertę poszerzyła o produkcję foteli samochodowych. W 1963 roku Porsche przejęło fabrykę nadwozi, a pozostała działalność, skupiająca się na produkcji foteli, zyskała nową nazwę - Reutter-Carosserie (RE-CARO), którą finalnie skrócono do formy RECARO, znanej do dziś.