50 000 chętnych stoi już w kolejce. A to wszystko przez Renault 5

Oficjalnie sprzedaż tego modelu ruszy już w maju, jednak już teraz Francuzi mają listę wstępnych rezerwacji. A ta sięga 50 000 chętnych - tyle osób już zauroczyło nowe Renault 5.

  • Zainteresowanie nowym Renault 5 jest bardzo duże
  • Francuzi chwalą się długą listą zainteresowanych po "wstępnej rezerwacji"
  • Sprzedaż tego modelu ruszy w maju, pierwsze dostawy zaplanowano na październik

Czyżby Francuzi trafili w dziesiątkę? Można tak powiedzieć. Nowe Renault 5 E-TECH Electric bez wątpienia było największą gwiazdą targów w Genewie. Jak się okazuje nie tylko przyciągnęło uwagę mediów - klienci również spojrzeli na nie przychylnym okiem. W tej chwili Renault ma już listę 50 000 zainteresowanych osób, które mają pierwszeństwo do zakupu tego sampochodu.

Renault 5 E-TECH Electric przebojem marki? To bardzo możliwe - aczkolwiek Francuzi podchodzą do tego z odpowiednią rezerwą

Jak podkreśla Fabrice Cambolive, dyrektor generalny Renault, taki wynik nastraja optymizmem, ale nie zachęca do radykalnych kroków. Obecnie francuska marka skupia się na tym, aby debiut tego modelu na rynku był płynny i niczym nie zakłócony. Chodzi więc o to, aby pierwsi klienci dostali swoje samochody na czas, a produkcja przebiegała bez przerw.

Do tego Renault stawia na nową strategię "dwóch nóg". W założeniu jest to bardzo przemyślana decyzja, która ma łączyć elektromobilność (czyli jedną nogę) i samochody spalinowe. "Piątka" w żadnym wypadku nie jest więc następcą Clio. To raczej jego elektryczny substytut, dla osób, które poszukują właśnie takiego produktu.

Renault 5 E-TECH Electric sprzedaż

Jednocześnie Renault chce rozwijać gamę modeli spalinowych. Lada chwila na rynek wjedzie Rafale, a do niej dołączy w tym roku nowy Symbioz i Captur po liftingu. Francuzi weszli też w bliską współpracę z koncernem Geely, na mocy której wspólnie opracują nowe silniki spalinowe i napędy plug-in hybrid.

Co więcej, samochody elektryczne będą w pełni niezależne od spalinowych. Mowa więc o innych konstrukcjach i o odmiennym designie. Taki ruch pozwoli też na dotarcie do różnych grup odbiorców.

Mocnym argumentem jest również cena Renault 5 E-TECH Electric. Ten model ma kosztować w bazowej wersji 25 000 euro, co będzie poziomem, do którego muszą dążyć konkurenci. A to wcale nie jest takie proste.

Źródło: Automotive News Europe