Renault Scenic E-TECH bierze na celownik elektryczne SUV-y. To przepis na sukces
Tak, ta znana nazwa powraca do gry. Renault Scenic E-TECH nie jest już praktycznym vanem, a elektrycznym crossoverem. To będzie jeden z najważniejszych modeli dla tej marki.
Volkswagen ID.4 to koń pociągowy elektrycznej gamy marki z Wolfsburga. Tesla Model Y wypiera mniejszy Model 3. Nissan Ariya zaczyna powoli rozkręcać się na rynku. To jasno pokazuje jaki segment rządzi - mowa oczywiście o crossoverach i SUV-ach. Do tego grona lada chwila dołączy Renault Scenic E-TECH 2024.
Francuzi pochwalili się pierwszymi zdjęciami nowego auta. Choć stylistyka nie jest tutaj niespodzianką, gdyż częściowo ujawnił ją prototyp, to teraz możemy przyjrzeć się detalom modelu produkcyjnego.
Wbrew pozorom jest tutaj wiele nowości, na które warto zwrócić uwagę. Zobaczcie co oferować będzie ten samochód.
Renault Scenic E-TECH 2024 to większy brat Megane E-TECH. Wizualnie wiele je dzieli
A wszystko to za sprawą jednego człowieka - Gillesa Vidala. Były stylista Peugeota i autor między innymi nadwozia 408-ki zmienił barwy i przeszedł do Renault.
Jego wpływy są widoczne gołym okiem. Renault Rafale to pierwsze nowe auto, które wykorzystuje jego pomysły. Scenic E-TECH idzie zaś w ślady spalinowego kuzyna i odsuwa się wizualnie od starszego Megane E-TECH.
Przód zyskał tutaj charakterystyczne wąskie światła i ledowe "kły". Te przypominają nieco rozwiązanie z Peugeota, co zdaje się być dość intrygującym zabiegiem. Pożegnano również "nosek", typowy dla aut Renault. W Scenicu zadebiutuje także nowa linia tylnej części nadwozia, gdzie wąskie ledowe światła ustępują miejsca większym lampom.
Bryła elektrycznego Scenica jest dość masywna, ale i atrakcyjna wizualnie. Bez wątpienia ten samochód będzie miał przed sobą kluczową rolę w postaci przyciągnięcia do salonów nowych klientów.
Pod kątem wymiarów to auto plasować się będzie "w środku stawki". Prototypowy model, który wiernie odwzorowano w produkcyjnym wydaniu, ma 4490 mm długości. Nie będzie to więc największe auto na rynku, ale zajmie za to ciekawą i średnio zagospodarowaną niszę.
Renault Scenic E-TECH 2024 bazuje na platformie CMF-EV
Patrząc na możliwości tej konstrukcji możemy śmiało założyć, że Renault postawi tutaj na większe akumulatory w topowych wersjach. W Megane mamy wybór pomiędzy wersją 40 i 60 kWh. Tutaj akumulator o pojemności 60 kWh może być bazowym wariantem, zaś topowa wersja zyska 85-90 kWh, co przełoży się na zasięg przekraczający 500 kilometrów.
Francuzi sugerują także debiut wersji AWD, oferującej nawet 400 KM. Na takie szczegóły trzeba jednak jeszcze poczekać - oficjalna premiera nowego Scenica E-TECH odbędzie się 4 września.