Odświeżone Renault Talisman kosztuje od 119 400 zł. Drogo, ale kusi wyposażeniem
Ten samochód nie ma przed sobą długiego żywota. Renault Talisman w wersji po liftingu to najprawdopodobniej ostatnie wcielenie tego modelu. Poznaliśmy polski cennik tego auta.
Jeśli myślicie o zakupie tego auta, to raczej się pospieszcie. Renault Talisman jest jednym z pierwszych aut "do odstrzału" w nowej strategii marki, która zakłada spore oszczędności finansowe. Czy będziemy tęsknić? Cóż, sprzedaż tego modelu nigdy nie rzucała na kolana, a my jednak bardziej wzdychamy do udanej Laguny, niż do Talismana.
Teraz na rynku debiutuje wersja po liftingu, która jest droższa, ale i dobrze wyposażona. Co oferuje to Renault?
119 400 zł za podstawową wersję
Za takie pieniądze dostaniemy sedana w wersji ZEN z silnikiem 1.3 TCe o mocy 160 KM, do tego spiętego ze skrzynia automatyczną EDC. W standardowym wyposażeniu znajdują się światła LED, system multimedialny Easy Link z ekranem 7-cali i dostęp bezkluczykowy.
Półkę wyżej stoi wariant INTENS, który uzupełnia to nowymi, cyfrowymi zegarami (ekran 10,25-cala), systemem Easy Link z wyświetlaczem 9,3 cala, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z kamerą cofania i 17-calowe alufelgi.
Na szczycie gamy ląduje wariant INITIALE PARIS, który wyposażono w nowe światła LED MATRIX, system czterech kół skrętnych 4CONTROL, nagłośnienie BOSE i skórzaną tapicerkę Nappa.
SILNIK/WERSJA | ZEN | INTENS | INITIALE PARIS |
1.3 TCe 160 KM EDC | 119 400 zł | 128 400 zł | - |
1.8 TCe 225 KM EDC | - | - | 184 400 zł |
1.7 Blue dCi 150 KM 6MT | 126 400 zł | - | - |
1.7 Blue dCi 150 KM EDC | - | 150 400 zł | - |
2.0 dCi 200 KM EDC | - | - | 184 400 zł |
Wersja Grandtour jest droższa o 4000 zł w każdym wariancie
Gama odświeżonego Renault Talisman ma ograniczoną liczbę jednostek napędowych - a ta jeszcze bardziej się skurczy. Francuzi podkreślają bowiem, że silnik 1.8 TCe jest tylko "tymczasowo" w polskiej gamie. Chodzi najprawdopodobniej o całkowitą emisję CO2 dla gamy i przeciętną sprzedaż tego wariantu. Stawianie na mocnego diesla w przypadku tego modelu jest rozsądną decyzją.
A czym wyróżnia się Renault Talisman po liftingu?
Z zewnątrz samochód ten rozpoznamy głównie dzięki nowym tylnym światłom w technologii LED. Inna sygnatura świetlna wyraźnie odróżnia model po liftingu. Poza tym delikatnie przestylizowano zderzaki. W kabinie, poza wspomnianymi cyfrowymi zegarami od wersji INTENS, wreszcie dostępny jest klasyczny panel klimatyzacji.