Renault Twingo E-TECH 2026: akumulator LFP 27,5 kWh, niska cena
Renault Twingo E-TECH Electric ma być stylową twarzą taniej elektromobilności. Jest proste i w tym tkwi jego siła.
Nowe Renault Twingo 2026 otwiera kolejny rozdział w historii miejskich samochodów francuskiej marki. Model zachowuje kompaktowe proporcje, a jednocześnie wprowadza nowoczesne technologie, które mają zwiększyć komfort codziennej jazdy. Francuski producent postawił na rozsądne połączenie funkcjonalności, niskiego zużycia energii oraz przystępnej ceny.
Renault Twingo E-TECH Electric 2026: dane techniczne, akumulator, konstrukcja
Nowe Renault Twingo mierzy 3,79 metra długości, 1,72 metra szerokości i 1,49 metra wysokości, natomiast rozstaw osi wynosi 2,49 metra. Samochód, mimo kompaktowych wymiarów, oferuje zaskakująco dużo miejsca w kabinie. Bagażnik Twingo ma 360 litrów pojemności. Po złożeniu siedzeń pojemność rośnie do ponad 1000 litrów. Dodatkowo, w podwójnej podłodze dostępne są dwa schowki o łącznej pojemności 50 litrów, co zwiększa funkcjonalność auta.
Renault Twingo 2026 korzysta z elektrycznego napędu o mocy 82 KM i momencie obrotowym 175 Nm. Samochód osiąga 100 km/h w 12,1 sekundy, a od zera do 50 km/h rozpędza się w mniej niż 4 sekundy, co pozwala na dynamiczne ruszanie spod świateł. Prędkość maksymalna to 130 km/h, ograniczona elektronicznie.
Nieduża bateria, spore możliwości
Akumulator LFP o pojemności 27,5 kWh pozwala przejechać do 263 km w cyklu WLTP, a w standardzie obsługuje ładowanie z mocą 6,6 kW prądu przemiennego. Co istotne, opcjonalny pakiet Advanced Charger zwiększa moc ładowania do 11 kW AC i 50 kW DC, a także dodaje funkcję V2L, która umożliwia zasilanie zewnętrznych urządzeń. Dzięki temu kierowca może zarówno szybciej ładować samochód, jak i wykorzystać energię z baterii w innych sytuacjach.
Fundamentem jest platforma AmpR Small
Samochód powstał na nowej platformie AmpR Small, którą Renault wykorzystuje również w modelach 5 E-Tech Electric oraz 4 E-Tech Electric. Tylną oś zaczerpnięto z kolei z Captura.
Taka strategia pozwala ograniczyć koszty produkcji, a jednocześnie zapewnia spójność technologiczną w całej gamie miejskich pojazdów elektrycznych. Wspólne podzespoły obejmują między innymi przednią oś i część elementów układu napędowego, co ułatwia serwisowanie i skraca czas wdrożenia nowych rozwiązań.
Wygląd gra tutaj pierwsze skrzypce
Co jak co, ale styliści francuskiej marki odrobili lekcje. Nowe Twingo wiernie odwołuje się do pierwszej generacji i ma wiele ciekawych smaczków. Choć jest budżetowym samochodem, nie wygląda tanio. Oferuje też dobry standard, gdyż dostajemy tutaj oświetlenie LED i multimedia Google Automotive w standardzie.
Renault postawiło na pięciodrzwiowe nadwozie dla zwiększenia praktyczności. Nie każdemu może to przypaść do gustu, ale na pewno docenią ten fakt klienci marki.
Co oferuje Renault Twingo E-TECH i ile kosztuje?
W ofercie znajdą się dwie wersje wyposażenia: Evolution i Techno. Pierwsza obejmuje między innymi 16-calowe felgi, tempomat, system automatycznego hamowania awaryjnego, asystenta pasa ruchu, automatyczny hamulec postojowy oraz manualną klimatyzację.
Druga, bardziej rozbudowana wersja Techno, dodaje system multimedialny OpenR Link z Google, adaptacyjny tempomat Stop & Go, kamerę 360, funkcję One Pedal, przyciemniane szyby oraz bezkluczykowy dostęp.
Renault planuje wprowadzić ten model do sprzedaży na początku 2026 roku, natomiast cena bazowa ma wynosić poniżej 20 000 euro.


