Silnik HR12 LPG będzie przyjacielem Polaków. Jeździ na LPG, trafi do popularnych i lubianych samochodów
Oto silnik, który pokochają Polacy. Ma fabryczną instalację LPG, oferuje dużo mocy i pozwala na tanią eksploatację. Nazywa się HR12 LPG i niebawem pojawi się w Renault i w Daciach.
Firma Horse Technologies, która jest spółką joint venture Grupy Renault i Geely, uruchomiła produkcję pierwszego na świecie silnika zasilanego LPG z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Nowa jednostka o nazwie HR12 LPG jest przełomowym projektem, który łączy klasyczny napęd spalinowy z nowoczesnym zasilaniem LPG oraz z układem miękkiej hybrydy.
Z punktu widzenia rynku jest to kluczowy silnik. Pojawi się w szeregu samochodów, głównie Renault i Dacii. To oznacza, że będzie bardzo popularnym wyborem na rynku.
Silnik HR12 LPG. Dane techniczne, specyfikacja, moc
Pod maską znalazł się 1,2-litrowy, trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem, który może pracować zarówno na benzynie, jak i na LPG. Inżynierowie zdecydowali się na rozwiązanie bezprecedensowe, czyli na bezpośredni wtrysk LPG. To przełomowe rozwiązanie pozwala osiągnąć zupełnie nowy poziom efektywności i czystości spalania.
Jednostka generuje 140 KM (103 kW) przy 5500 obr./min oraz 230 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 2100 obr./min. To wartości, które zapewniają dobre osiągi w codziennym użytkowaniu. Jednocześnie silnik spala mniej paliwa i emituje mniej zanieczyszczeń. Podczas jazdy na gazie emisja CO2 spada aż o 9% w porównaniu do wariantu benzynowego.
Po pierwsze - dodatkowym wsparciem jest 48-woltowy układ miękkiej hybrydy z rozrusznikiem-generatorem oraz przetwornicą DC/DC. Dostarcza on dodatkowy moment w czasie przyspieszania. Takie rozwiązanie poprawia elastyczność jednostki, a jednocześnie redukuje zużycie paliwa i wpływa na nieco niższy poziom emisji.
Po drugie - silnik HR12 LPG otrzymał całkowicie nowy system zasilania gazem. Składa się na niego specjalnie opracowany układ wtrysku bezpośredniego, elektroniczny parownik umożliwiający precyzyjną kontrolę ciśnienia oraz wzmocnione elementy mechaniczne odporne na specyfikę pracy z LPG. Zbiornik gazu umieszczono we wnęce na koło zapasowe, co pozwala zachować pełną funkcjonalność bagażnika.
Co ciekawe ta jednostka jest gotowa na normę Euro 7
Nowa jednostka opracowały zespoły inżynierów w grupy Renault działających w rumuńskich oddziałach marki. Konstrukcja spełnia aktualną normę Euro 6e i została przygotowana tak, aby bez problemu sprostać przyszłym regulacjom Euro 7. To oznacza, że HR12 LPG jest w pełni dostosowany do wymagań rynku europejskiego, a także gotowy do ekspansji na inne regiony.
Produkcja ruszy niebawem w Mioveni - i będzie to działanie na wielką skalę
Silnik HR12 LPG powstaje w fabryce Horse Technologies w Mioveni w Rumunii, gdzie roczna zdolność produkcyjna sięga 450 000 egzemplarzy. Nowa jednostka pojawi się w samochodach Renault i w Daciach.


